ikke mere effekt over 1.35 bar hvorfor?
Redaktør: Moderatorer
-
Mc Mekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
- Geografisk sted: Randers Egnen
Re: ..
ejnarmc skrev:den cutter ikke tændingen, jeg kan sagten køre med højere ladetryk, der er bare ikke mere effekt
hvordan går den med keén??
Jeg har også et par stykker af de Koreaner, som Splynk omtaler.
Når man nu bliver sur på det boostcut den har indbygget, og finder en løsning til at omgå det, så kører bilen med alt det tryk du tør give den.
Men gæt engang den laver sku ikke meget mere effekt, fordi den skyder tænding så meget at effekten udebliver
Så der er ingen anden udvej end en fuld programmerbar motorstyrring, i mit tilfælde MegaSquirt, også vågnede den lille Koreaner sku op
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt
E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
kunne også godt forestille mig at den stiller tændingen meget langt mod top, altså når den ser mere end de 235kpa.
men mon fakta ikke er noget i retning af, at ejeren og RH egentlig ikke aner, hvor meget fortænding der er ved det og det tryk, ved det og det omdrejningstal? har i målt det med en glimtlampe?
tror ikke det er så svært at manipolere en oem styrring en del. men når det skal være mere extremt bliver det pludselig en del mere svært. løsningen er måske et firma der kun arbejder i de motorer. eller en fuldt programerbar styrring. forklaringer omkring at man har set et lignende setupp et sted på nettet.... holder ikke altid i virkeligheden. prøv at udvid søgemåden lidt. blot et velment råd.
MVH søren
men mon fakta ikke er noget i retning af, at ejeren og RH egentlig ikke aner, hvor meget fortænding der er ved det og det tryk, ved det og det omdrejningstal? har i målt det med en glimtlampe?
tror ikke det er så svært at manipolere en oem styrring en del. men når det skal være mere extremt bliver det pludselig en del mere svært. løsningen er måske et firma der kun arbejder i de motorer. eller en fuldt programerbar styrring. forklaringer omkring at man har set et lignende setupp et sted på nettet.... holder ikke altid i virkeligheden. prøv at udvid søgemåden lidt. blot et velment råd.
MVH søren
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
...
Ejeren (mig) aner ikke noget som helst omkring tænding, derfor har jeg overladt det til rh, men vi har ikke målt på den overhovedet med en glimtlampe, har bare overladet det til rh i troen om at motoren var i bedste hænder.
Men rh har jo nok gjordt hvad de kunne, med orginale motorstyring.
Men kunne være at næste skridt var en ms, er det muligt At købe en plug and play, som passer i orginal stik fra den orginale motorstyring?
Og så selvfølgelig en indkøring bagefter
Men rh har jo nok gjordt hvad de kunne, med orginale motorstyring.
Men kunne være at næste skridt var en ms, er det muligt At købe en plug and play, som passer i orginal stik fra den orginale motorstyring?
Og så selvfølgelig en indkøring bagefter
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
det er nu ikke så svært at lodde ind i nettet. (eller lave en adapter)
herinde er der Henrik GM som i forvejen er lidt bidt af en gal svensker, som vist udemærket magter den opgave.
og med de penge jeg ved du har smidt ved RH, så (undskyld mig) mener jeg det er på tide du søger andre græsgange, og får fikset det problem der vel nu har pint dig rimelig længe efterhånden
herinde er der Henrik GM som i forvejen er lidt bidt af en gal svensker, som vist udemærket magter den opgave.
og med de penge jeg ved du har smidt ved RH, så (undskyld mig) mener jeg det er på tide du søger andre græsgange, og får fikset det problem der vel nu har pint dig rimelig længe efterhånden
I love everything thats fast enough to do something stupid with