: 06 nov 2009, 23:54
det er så også dejligt at der på data-erklæring til færdselstyrelsen står alle de krav slæden skal overholde og at fabrikken skal stemple for at alt er ok....
hvorfor jeg satser på den motor... ja dels fordi jeg ikke gider forsikringernes evige $$$ bare fordi man har en hobby... så derfor ikke for mange HK... at fabrikken så siger at der forsvinder lidt effekt fordi det er 4x4 fatter jeg ikke... det hænger heller ikke helt sammen med at ford har lavet en sierra som er tungere og har samme setup hvad drivline angår
motoren skal selvfølgelig renoveres, men det er jo så også godt man går en mørk tid i møde og kan lave den slags indtil det bliver til at være udenfor igen
det kan godt være at motor og drivline bare kommer i uden turbo eller andet gejl, men grunden til jeg arbejde lidt i det er at jeg selvfølgelig gik ud fra at det med at der forsvandt lidt i 4x4 systemet var sandt, men ja igen med ca 800 kg at bære på alt inkl så er det rigeligt med 120 HK... set i forhold til jeg idag har 75 HK i min pug 106 som skal slæbe på lidt mere.. man kommer næbbe til at udnytte de 120 HK til andet end hurtig optræk... det med at ligge og blæse derud af siger mig alligevel intet
enste grund til at der skulle mere HK i den skal være den dag at forsikringens hunger efter $$$ ikke betyder mig noget og at det kan sættes på som et færdig kit, gider ikke hjemmefuske.
men indtil da så tror jeg den står på renovering af en gammel motor.. og så kan jeg passende spørge hvem der er god til at skaffe dele til en rimelig penge uden det er t-hansen kvalitet?? evt om der er bøger om emnet at renovere nogen kan henvise til? ikke at jeg ikke kan eller er bange for at komme igang, men det er altid rart med noget at støtte sig til
takker hvert fald for synspunkterne, glæder mig også til hva fstyr har at sige.. men de svare nok først mandag eller i løbet af ugen
hvorfor jeg satser på den motor... ja dels fordi jeg ikke gider forsikringernes evige $$$ bare fordi man har en hobby... så derfor ikke for mange HK... at fabrikken så siger at der forsvinder lidt effekt fordi det er 4x4 fatter jeg ikke... det hænger heller ikke helt sammen med at ford har lavet en sierra som er tungere og har samme setup hvad drivline angår
motoren skal selvfølgelig renoveres, men det er jo så også godt man går en mørk tid i møde og kan lave den slags indtil det bliver til at være udenfor igen
det kan godt være at motor og drivline bare kommer i uden turbo eller andet gejl, men grunden til jeg arbejde lidt i det er at jeg selvfølgelig gik ud fra at det med at der forsvandt lidt i 4x4 systemet var sandt, men ja igen med ca 800 kg at bære på alt inkl så er det rigeligt med 120 HK... set i forhold til jeg idag har 75 HK i min pug 106 som skal slæbe på lidt mere.. man kommer næbbe til at udnytte de 120 HK til andet end hurtig optræk... det med at ligge og blæse derud af siger mig alligevel intet
enste grund til at der skulle mere HK i den skal være den dag at forsikringens hunger efter $$$ ikke betyder mig noget og at det kan sættes på som et færdig kit, gider ikke hjemmefuske.
men indtil da så tror jeg den står på renovering af en gammel motor.. og så kan jeg passende spørge hvem der er god til at skaffe dele til en rimelig penge uden det er t-hansen kvalitet?? evt om der er bøger om emnet at renovere nogen kan henvise til? ikke at jeg ikke kan eller er bange for at komme igang, men det er altid rart med noget at støtte sig til
takker hvert fald for synspunkterne, glæder mig også til hva fstyr har at sige.. men de svare nok først mandag eller i løbet af ugen