Turbo på 2.0 DOHC ford motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#21 Indlæg af bølle1 »

det er så også dejligt at der på data-erklæring til færdselstyrelsen står alle de krav slæden skal overholde og at fabrikken skal stemple for at alt er ok....

hvorfor jeg satser på den motor... ja dels fordi jeg ikke gider forsikringernes evige $$$ bare fordi man har en hobby... så derfor ikke for mange HK... at fabrikken så siger at der forsvinder lidt effekt fordi det er 4x4 fatter jeg ikke... det hænger heller ikke helt sammen med at ford har lavet en sierra som er tungere og har samme setup hvad drivline angår

motoren skal selvfølgelig renoveres, men det er jo så også godt man går en mørk tid i møde og kan lave den slags indtil det bliver til at være udenfor igen

det kan godt være at motor og drivline bare kommer i uden turbo eller andet gejl, men grunden til jeg arbejde lidt i det er at jeg selvfølgelig gik ud fra at det med at der forsvandt lidt i 4x4 systemet var sandt, men ja igen med ca 800 kg at bære på alt inkl så er det rigeligt med 120 HK... set i forhold til jeg idag har 75 HK i min pug 106 som skal slæbe på lidt mere.. man kommer næbbe til at udnytte de 120 HK til andet end hurtig optræk... det med at ligge og blæse derud af siger mig alligevel intet

enste grund til at der skulle mere HK i den skal være den dag at forsikringens hunger efter $$$ ikke betyder mig noget og at det kan sættes på som et færdig kit, gider ikke hjemmefuske.

men indtil da så tror jeg den står på renovering af en gammel motor.. og så kan jeg passende spørge hvem der er god til at skaffe dele til en rimelig penge uden det er t-hansen kvalitet?? evt om der er bøger om emnet at renovere nogen kan henvise til? ikke at jeg ikke kan eller er bange for at komme igang, men det er altid rart med noget at støtte sig til

takker hvert fald for synspunkterne, glæder mig også til hva fstyr har at sige.. men de svare nok først mandag eller i løbet af ugen
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#22 Indlæg af lqs »

tag og skriv her om dine erfaringer med nænvte myndigheder...
Senest rettet af lqs 07 nov 2009, 00:43, rettet i alt 1 gang.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#23 Indlæg af lqs »

lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#24 Indlæg af lqs »

lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#25 Indlæg af lqs »

lqs skrev:http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/nyheder/2009/5/nyhed-doeren-aaben-for-spaendende-nichebiler
bare så det er til at finde!
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#26 Indlæg af bølle1 »

jo det var da til at finde :-D

og det ser sku da ikke nær så skiløjet ud som det har gjort indtil vidre

og ja de bliver leveret med færdig ramme og 17 cifret stelnummer og jeg tror ikke de laver en dag over 500 færdige chassis'er om året

den værste bliver så nok det med forurening... en 2.0 DOHC kan nok ikke holde sig under grænsen selvom der er ECU og katalysator på. udstødningen til kitcar'en har nemlig det indbygget i udstødningen, burde da også være det mindste når selve udstødning koster 13 kg danske kroner

at de så skal samle den færdig kan blive lidt af en diskussion når det eneste jeg laver er at skrue nogen færdige paneler i glasfiber på samt popnitte nogen aluplader fast i bunden.. i synshallen kan man altid undskylde med at den er håndbygget og der altid vil være små forskelle fra gang til gang

at den bliver lavet i små serier kan de se ud af stelnummret

tror lige der ryger en mail mere afsted til fstyr nu jeg har et forordnings nummer at give dem.. og så høre hvordan man godtgør at den er samlet på fabrik... det er jo nemlig mig og ikke dem der skal bevise noget
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#27 Indlæg af bølle1 »

lidt dumt spurgt, men er den motor jeg har kig på en Euro 3 eller 4 ?
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#28 Indlæg af BANDIT »

Har du en motor på håden , ellers er en zetec blacktop et meget bedre valg. Meget nemmere og billigere at skaffe både tun og alm reservedele til fremfor den oldsag du har i tankerne. Den har std 130 hk og 178 nm , og kan indenfor 5000 kr komme op omkring 150 hk og 210 nm. Så har du allerede den effekt du vil ha og så på sug :coffee:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#29 Indlæg af bølle1 »

ja jeg har den på hånden, ellers er der jo ikke meget grund til at bruge så meget tid på det :tooth:

men er det kun en euro 3 motor?
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#30 Indlæg af m power »

euro 3 blev indført januar 2001, så jeg tvivler på at en gammel sierra motor er en euro 3.
Besvar