Smildt alt olie - men stadig fuck :(
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: ..
BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige
Hvordan gik det til??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Re: ..
HenrikGM skrev:BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige
Hvordan gik det til??
Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- syncroGT
- Senior Medlem
- Indlæg: 341
- Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
- Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Re: ..
BANDIT skrev:HenrikGM skrev:BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige
Hvordan gik det til??
Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie
FLOT
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: ..
BANDIT skrev:HenrikGM skrev:BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige
Hvordan gik det til??
Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie
Gik det så stærkt når alt kom til alt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Hojannes
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 15 sep 2004, 02:54
Sådan noget lort jeg kan slet ikke finde utætheden....
Nogle der har gode råd?
Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...
Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?
Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker
Nogle der har gode råd?
Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...
Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?
Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Hojannes skrev:Sådan noget lort jeg kan slet ikke finde utætheden....
Nogle der har gode råd?
Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...
Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?
Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker
Det er næsten det eneste du kan gøre , det er ihvertfald den nemmeste løsning. Men kig lige det hele godt efter når den er blevet vasket. Så der ikke mangler noget, er faldet af/løs osv
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
3 muligheder i flg. mine egne erfaringer:
a) bøjet en plejl, så der gik en flis af blokken og olie blev skovlet ud af krumtappen, men det tog nogle minutter.
b) smeltet et stempel, så der pludselig var et kæmpe blow-by via krumtapudluftningen. Bilen dækket af hvid røg fra udstødning.
c) krumtapudluftning tilstoppet, så der ikke var luftveje ud - kun blokeret af olie, så den blev skudt ud i stedet. (fra udluftning og returløb fra catch-tank til bundkar) Kan give 1 liter olie på en enkelt dragracing-start hvis omdrejninger er høje (launch-kontakt svigtede = 7.400 rpm v gearskift) og ladetryk 2 Bar.
-
når nu der ikke nævnes andre muligheder -
a) bøjet en plejl, så der gik en flis af blokken og olie blev skovlet ud af krumtappen, men det tog nogle minutter.
b) smeltet et stempel, så der pludselig var et kæmpe blow-by via krumtapudluftningen. Bilen dækket af hvid røg fra udstødning.
c) krumtapudluftning tilstoppet, så der ikke var luftveje ud - kun blokeret af olie, så den blev skudt ud i stedet. (fra udluftning og returløb fra catch-tank til bundkar) Kan give 1 liter olie på en enkelt dragracing-start hvis omdrejninger er høje (launch-kontakt svigtede = 7.400 rpm v gearskift) og ladetryk 2 Bar.
-
når nu der ikke nævnes andre muligheder -
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer