Smildt alt olie - men stadig fuck :(

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#21 Indlæg af BANDIT »

Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

Re: ..

#22 Indlæg af HenrikGM »

BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:

Hvordan gik det til??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem

#23 Indlæg af BANDIT »

HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:

Hvordan gik det til??

Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie :oops:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#24 Indlæg af syncroGT »

BANDIT skrev:
HenrikGM skrev:

Hvordan gik det til??

Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie :oops:

FLOT :up:
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#25 Indlæg af HenrikGM »

BANDIT skrev:
HenrikGM skrev:

Hvordan gik det til??

Gik det så stærkt når alt kom til alt? :popcorn:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem

...

#26 Indlæg af BANDIT »

Tak, nej det tog lige en dags tid mere end beregnet at få en ny slange :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Hojannes
Junior Medlem

#27 Indlæg af Hojannes »

Sådan noget lort jeg kan slet ikke finde utætheden....

Nogle der har gode råd?

Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...

Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?

Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker :)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem

#28 Indlæg af BANDIT »

Hojannes skrev:Sådan noget lort jeg kan slet ikke finde utætheden....

Nogle der har gode råd?

Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...

Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?

Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker :)

Det er næsten det eneste du kan gøre , det er ihvertfald den nemmeste løsning. Men kig lige det hele godt efter når den er blevet vasket. Så der ikke mangler noget, er faldet af/løs osv
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
audi_claus
Senior Medlem
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#29 Indlæg af audi_claus »

3 muligheder i flg. mine egne erfaringer:
a) bøjet en plejl, så der gik en flis af blokken og olie blev skovlet ud af krumtappen, men det tog nogle minutter.
b) smeltet et stempel, så der pludselig var et kæmpe blow-by via krumtapudluftningen. Bilen dækket af hvid røg fra udstødning.
c) krumtapudluftning tilstoppet, så der ikke var luftveje ud - kun blokeret af olie, så den blev skudt ud i stedet. (fra udluftning og returløb fra catch-tank til bundkar) Kan give 1 liter olie på en enkelt dragracing-start hvis omdrejninger er høje (launch-kontakt svigtede = 7.400 rpm v gearskift) og ladetryk 2 Bar.
-
når nu der ikke nævnes andre muligheder -
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#30 Indlæg af klyfax »

Claus, ingen af de ting forklare hvorfor den taber olie når den holder stille...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar