Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 14:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: ..
Indlæg: 17 jul 2009, 13:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 17 jul 2009, 16:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
BANDIT skrev:
Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:


Hvordan gik det til??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 17 jul 2009, 17:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:
Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:


Hvordan gik det til??


Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie :oops:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 17 jul 2009, 17:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
BANDIT skrev:
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:
Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:


Hvordan gik det til??


Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie :oops:


FLOT :up:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 17 jul 2009, 18:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
BANDIT skrev:
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:
Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:


Hvordan gik det til??


Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie :oops:


Gik det så stærkt når alt kom til alt? :popcorn:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 17 jul 2009, 18:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Tak, nej det tog lige en dags tid mere end beregnet at få en ny slange :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2009, 18:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 sep 2004, 01:54
Indlæg: 53
Sådan noget lort jeg kan slet ikke finde utætheden....

Nogle der har gode råd?

Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...

Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?

Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2009, 18:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Hojannes skrev:
Sådan noget lort jeg kan slet ikke finde utætheden....

Nogle der har gode råd?

Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...

Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?

Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker :)



Det er næsten det eneste du kan gøre , det er ihvertfald den nemmeste løsning. Men kig lige det hele godt efter når den er blevet vasket. Så der ikke mangler noget, er faldet af/løs osv

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2009, 20:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
3 muligheder i flg. mine egne erfaringer:
a) bøjet en plejl, så der gik en flis af blokken og olie blev skovlet ud af krumtappen, men det tog nogle minutter.
b) smeltet et stempel, så der pludselig var et kæmpe blow-by via krumtapudluftningen. Bilen dækket af hvid røg fra udstødning.
c) krumtapudluftning tilstoppet, så der ikke var luftveje ud - kun blokeret af olie, så den blev skudt ud i stedet. (fra udluftning og returløb fra catch-tank til bundkar) Kan give 1 liter olie på en enkelt dragracing-start hvis omdrejninger er høje (launch-kontakt svigtede = 7.400 rpm v gearskift) og ladetryk 2 Bar.
-
når nu der ikke nævnes andre muligheder -

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2009, 10:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Claus, ingen af de ting forklare hvorfor den taber olie når den holder stille...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team