Manifold Rødglødene?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#21 Indlæg af K-FINN »

Har du fået givet den noget mere tænding :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

#22 Indlæg af Supra_Jorn »

Supra MK4 skrev:Har du fået givet den noget mere tænding :-)


Korrekt, her er en lille video af min manifold, bilen er på rullefelt og kører her med 1,3 bars tryk, og 500 hk.

http://www.youtube.com/watch?v=Eu4pfnG-n8s
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#23 Indlæg af MortenSkals »

Supra MK4 skrev:Har du fået givet den noget mere tænding :-)


HP og jeg var ude og kører i går. og så vidt jeg husker ramte vi omkring 26 til 43 graders advancering ved 3000rpm mellem 100 til 30kpa - og ellers fået jævnet hele del-last området mere ud.

vi blev hurtig enige om at kørbarheden blev betydelig bedre, men den er stadig langt fra et "fin" trim. men det går den rigtige vej bestemt :lee:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#24 Indlæg af K-FINN »

MortenSkals skrev:
Supra MK4 skrev:Har du fået givet den noget mere tænding :-)


HP og jeg var ude og kører i går. og så vidt jeg husker ramte vi omkring 26 til 43 graders advancering ved 3000rpm mellem 100 til 30kpa - og ellers fået jævnet hele del-last området mere ud.

vi blev hurtig enige om at kørbarheden blev betydelig bedre, men den er stadig langt fra et "fin" trim. men det går den rigtige vej bestemt :lee:


Der var også nogle "huller" er jeres map, hvor det trængte til noget mere tænding..
Hjalp det også på manifold farve...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#25 Indlæg af MortenSkals »

det er vidst hjulpet lidt, men som du selv er inde på, så er der stadig mange huller og vi er langt fra færdige.

Mappet som vi har rbugt som udgangspunkt var fra kompressor motoren. og efterhånden har vi indset at det map var mangelfuld. dog har vi ikke selv lavet det dengang. så vi er sådan set startet fra nul af efter turbo monteringen.

men tror stadig vi uden problemer kan give den omkring 3grader mere.
jeg lage også mærke til at efter tændingen og kørbarheden blev bedre, blev vi nød til at fede blandingen lidt op. så det tyder på mere effektiv forbrænding og dermed bedre tænding :up:
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#26 Indlæg af Hp Ae86 »

yeps, dog har jeg givet den lidt lavere tænding ved omkring 2000rpm, for ellers faldt den aldrig i tomgang
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#27 Indlæg af MortenSkals »

det er jo pga. det andet du skal have fixet :)
Besvar