Side 3 af 4

: 19 feb 2009, 16:24
af Boostjunkie
Supra MK4 skrev:Igennem mit firma, kan ikke huske om det er BD eller sanistål.


Okay. tror min mester har konto ved BD... prøver lige at høre ham ad...

: 19 feb 2009, 16:33
af K-FINN
Boostjunkie skrev:
Supra MK4 skrev:Igennem mit firma, kan ikke huske om det er BD eller sanistål.


Okay. tror min mester har konto ved BD... prøver lige at høre ham ad...


Ellers har jeg 15 stk på lager hvis det er :-)

: 19 feb 2009, 16:56
af Boostjunkie
Supra MK4 skrev:Ellers har jeg 15 stk på lager hvis det er :-)


Jeg havde faktisk regnet med at jeg ville bruge nogle 40 mm(indvendig mål), men jeg er lidt tvivl om de bliver for store, så det går ud over flowet, hvad er din erfaring? Motoren er en 3,0 V6...

: 19 feb 2009, 16:57
af K-FINN
Boostjunkie skrev:
Supra MK4 skrev:Ellers har jeg 15 stk på lager hvis det er :-)


Jeg havde faktisk regnet med at jeg ville bruge nogle 40 mm(indvendig mål), men jeg er lidt tvivl om de bliver for store, så det går ud over flowet, hvad er din erfaring? Motoren er en 3,0 V6...


Jeg ville bruge nogle der passede med størrelse på udstødningshuller.

: 19 feb 2009, 17:05
af Boostjunkie
Supra MK4 skrev:Jeg ville bruge nogle der passede med størrelse på udstødningshuller.


De orginale huller er 37 mm... er dine bøjninger 38mm udv. eller indv. mål?

: 19 feb 2009, 17:14
af K-FINN
Boostjunkie skrev:
Supra MK4 skrev:Jeg ville bruge nogle der passede med størrelse på udstødningshuller.


De orginale huller er 37 mm... er dine bøjninger 38mm udv. eller indv. mål?


De er 42,1mm udvendig, ret sikker på det er ca 38mm indvendig, men det kan jeg måle hvis det er.

: 20 feb 2009, 09:35
af Jandk
Ravnen skrev:
Jandk skrev:hvor kigger du henne?? :reading:

Jeg kan godt finde enkelte ekspemplarer, men mange sierraer er der ikke sq ikke mere!


Hvilken Sierra skal du bruge?



Såfremt jeg får taget hul på projektet, så skal maskinen være en 2.9 med efi, fordi jeg har et indtryk af den er nemmest at gå til, men bilen skal bare være en sedan eller måske en 3 dørs. Men jeg vil jo helst ikke have et råden eksemplar.

Jeg har skimmet dba autosscout mobile og blocket.. og ja.. der er sierraer, osse nogle fine nogen imellem.

Bedst vil det osse være hvis bilen var født med den motor i, men om igen tror jeg ikke den ender med at være lovlig, så det kan vel være ligegyldigt om bilen er født 1.6 eller 2.8 hehe

: 20 feb 2009, 09:56
af Ravnen
Jandk skrev:
Ravnen skrev:
Jandk skrev:hvor kigger du henne?? :reading:

Jeg kan godt finde enkelte ekspemplarer, men mange sierraer er der ikke sq ikke mere!


Hvilken Sierra skal du bruge?



Såfremt jeg får taget hul på projektet, så skal maskinen være en 2.9 med efi, fordi jeg har et indtryk af den er nemmest at gå til, men bilen skal bare være en sedan eller måske en 3 dørs. Men jeg vil jo helst ikke have et råden eksemplar.

Jeg har skimmet dba autosscout mobile og blocket.. og ja.. der er sierraer, osse nogle fine nogen imellem.

Bedst vil det osse være hvis bilen var født med den motor i, men om igen tror jeg ikke den ender med at være lovlig, så det kan vel være ligegyldigt om bilen er født 1.6 eller 2.8 hehe


En født 2,9L Sierra er nok eller ikke så nem at finde, men ellers er der jo masser af 2L dohc'er fra 91-92, det er som sædvanligt, især bagvanger og paneler du skal kikke efter - skærmkanter bag, forskærmssamlinger, samlinger under baglygter ned bag kofangeren, samt sædebefæstigelser bør du også kontrolere...

...er der mere tilbage, jo taget er vist det eneste du ikke skal kontrolere...

men husk, hvis du finder et velholdt eksemplar så bør der ikke være mere end et par steder der kunne være lidt at komme efter...

Vælger du 2,9'eren så er der mulighed for at købe et koblingshus ved Burton der forbinder en T5 med motoren, alt andet standard Ford vil blive grast for hurtigt (v. 400hk har en sådan motor i omegnen af 600Nm) og husk bagtøjet!

: 20 feb 2009, 10:08
af Jandk
"så er der mulighed for at købe et koblingshus ved Burton der forbinder en T5 med motoren"

DET var jeg ikke klar over.. og jeg går ud fra man så kan beholde original starter og svinghjul i det tilfælde. Selv om jeg ikke har planer om at sådan et projekt skal handle om at presse mest ud af motoren. Det er kun for at få prøvet MIG lidt af :mrgreen: Jeg ville blive glad hvis jeg bare siger 250 heste og motoren virkede 8)

: 20 feb 2009, 10:50
af Ravnen
Jandk skrev:"så er der mulighed for at købe et koblingshus ved Burton der forbinder en T5 med motoren"

DET var jeg ikke klar over.. og jeg går ud fra man så kan beholde original starter og svinghjul i det tilfælde. Selv om jeg ikke har planer om at sådan et projekt skal handle om at presse mest ud af motoren. Det er kun for at få prøvet MIG lidt af :mrgreen: Jeg ville blive glad hvis jeg bare siger 250 heste og motoren virkede 8)


Cossie starter, Köln svingjul...