Side 3 af 4

: 08 okt 2008, 18:42
af HenrikGM
Jesper H skrev:Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?

: 08 okt 2008, 19:45
af VRT
HenrikGM skrev:
Jesper H skrev:Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?

Nu er der jo ikke så mange andre at vælge imellem, og dem der er, er ret eksotiske. Men et 5v fra en Ferrari 355 kunne da være meget sjovt at sammenligne med :D
Har set et billede af et 6v topstykke fra Maserati, og et 8v topstykke fra en Honda med ovale stempler. Ingen af delene gik dog i produktion, så måske er der ikke det vilde at hente, når man når over et vist antal.

: 08 okt 2008, 20:53
af møffe
ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

: 08 okt 2008, 21:10
af VRT
møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?

..

: 08 okt 2008, 22:00
af BANDIT
møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.


Der må forden trække fra de andre uden probs :gnaek:

: 09 okt 2008, 07:07
af lqs
Lindahl skrev:
HenrikGM skrev:
Jesper H skrev:Hvordan flower det iforhold til vw's 20v top?


Jeg skal nok lave en kort sammenligning. For at gøre det helt færdigt kunne det være sjovt at sammenligne de 2 toyota 20V toppe med de to VW 20V toppe. Mangler stadigt et dødt silvertop og et dødt blacktop topstykke at måle på(og save i)

Andre 20V topstykker der kunne være interessante at sammenligne med?

Nu er der jo ikke så mange andre at vælge imellem, og dem der er, er ret eksotiske. Men et 5v fra en Ferrari 355 kunne da være meget sjovt at sammenligne med :D
Har set et billede af et 6v topstykke fra Maserati, og et 8v topstykke fra en Honda med ovale stempler. Ingen af delene gik dog i produktion, så måske er der ikke det vilde at hente, når man når over et vist antal.
der er INTET at hente i topydelse. men god fyldning ved mange forskellige rpm er små/mange kanaler/ventiler gode til. kig evt på F1 motorer. ingen 5v tilbage. ang det med HONDA med 8v og ovale stempler. der har været serieproduktion... nok mest for at vise at det kunne lade sig gøre. MVH søren

: 09 okt 2008, 16:38
af møffe
Lindahl skrev:
møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.

: 09 okt 2008, 17:17
af Zorak
møffe skrev:
Lindahl skrev:
møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.


Ja og så da sådan en i Perfomance Ford med kompressorsæt uden ændret indmad med mener jeg 260 hk eller sådan noget..

: 09 okt 2008, 19:36
af møffe
Zorak skrev:
møffe skrev:
Lindahl skrev:
møffe skrev:ford duratec (mazda motor) som ligger i en fiesta ST150.

Er det et 5v? Troede kun den kørte med 4v pr. cylinder?!?
det er kun en 4V top. men med kanon store kanaler og lækre ventiler. har ikke rigtig hørt om en der har portet en endnu. og der er alligevel en del hk at hente i den motor. har en kammi med 188hk i hans fiesta med ganske lette mods.


Ja og så da sådan en i Perfomance Ford med kompressorsæt uden ændret indmad med mener jeg 260 hk eller sådan noget..
ja ca hvad de hener NA på den.

: 14 okt 2008, 21:05
af Alex_Reedtz
Har du fået fat i et topstykke?