turbo og kompressor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#21 Indlæg af david »

Nu hvor der bliver luftet lidt ideer.. så er der jo også Hilmerssons med kontraventiler/klapper. Det fik han da til at køre godt.

http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=c
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#22 Indlæg af Mads B (dk) »

HenrikGM <----

ja det er da nemmere bare at smide en stor turbo på og lave 400-500hk, men hvad med kørbarhed..... en turbo/kompressor løsning er der vist aldrig nogen der har lavet for at få flere HK end hvad en turbo kan klare :wink:
Billede
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

Re: fine billeder ;-)

#23 Indlæg af klyfax »

Mads B (dk) skrev:lige de 3 ideer der har været oppe og vende

Den nemmeste da der ikke er nogen magnet kobling på
Billede

Det ser fornuftig ud og virker på WV ;-), men jeg skal bygge en magnet kobling på....men giver sikkert flere hk da der ikke er tab i kompressoren
Billede

lancia delta ideen, jeg kan bedre lide de andre
Billede


3 er helt hen i vejret, det eneste du for ud af det, er at kompressoren pumper luften rundt i systemet, og indtil turboen er begyndt at spole, så forsøger den at bremse den også.

1 og 2 kan fungere, men havde valgt 2'eren.

Men fortæl da lidt om projektet, motorstørrelse, HK osv...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#24 Indlæg af HenrikGM »

Mads B (dk) skrev:HenrikGM <----

ja det er da nemmere bare at smide en stor turbo på og lave 400-500hk, men hvad med kørbarhed..... en turbo/kompressor løsning er der vist aldrig nogen der har lavet for at få flere HK end hvad en turbo kan klare :wink:

'
Det har jeg ikke rigtigt nogen holdning til i denne sammenhæng. Jeg spørger indtil årsagen til at gå efter en løsning med både turbo og kompressor.

Jagter du en bestemt momentkurve, eller er det fordi det kunne være fedt at bygge begge dele på?

Hvis det er fordi du skal bruge 400NM v. 2300rpm, så al respekt for det, men jeg kan ikke læse ud af dine indlæg hvad det egentligt er du mangler, udover at du bare skal have kompressor og turbo. Samtidigt snakker vi om ret små kompressorer, og deraf mit spørgsmål om hvilken effekt vi egentligt snakker om.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#25 Indlæg af Mads B (dk) »

jamen det er jo min lille 1.8'er nissan 200sx

Jeg er træt af der først sker noget så sent oppe i omdr. og jeg vil have flere HK = det bliver endnu senere.

Så er det en oplagt løsning at forsøge at lave en løsning med kompressor og turbo, så jeg kan få afhængig af gearing kan få 0.6-1 bar fra 1500-2000omdr og derved også skabe mere udstødningsgas så en stor turbo (eks T4 i 500hk klassen) kan komme tidligere igang.
Billede
Besvar