For sen tænding og højt olieforbrug kan også være årsag til problemet.
Så brænder den i manifold og sætter gang i turbo.
Stigende grundladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
Daugbjerg
- Junior Medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
- Geografisk sted: Brøndby
- Kontakt:
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
www.scanturbo.dk
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
-
C Madsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15
jeg tror nu nok at de fleste incl. Kaas ved om deres deres bil har spark blow out, for meget Atdc tænding eller bare generel tændingsfejl under ladetryk, for der er da godt nok noget man mærke , det føles somom der sidder en og tramper på bremsen.
jeg har godt nok aldrig stødt på en turbo/motor der skulle bruge så meget olie at det ligefrem skulle kunne drive turboen til overbooste... men prøv med den historie inde på Bilgalleri.dk der er nok nogen der æder den rå.
desuden lad os antage at vi kører med det syge shit i motoren og at der på mystisk vis er opstået en vanvittig blanding af methanol og og højeksplosiv 5w/40w olie, så ville wastegaten stadig gøre sit arbejde fuldt ud (ved antagelse at den virker 100% og er stor nok ). og dermed lukke overskyden udstødningsgas mm. ud således at der stadig ikke ville opstå mere end det ønskede overtryk i indsugningsmanifoldet.
jeg har godt nok aldrig stødt på en turbo/motor der skulle bruge så meget olie at det ligefrem skulle kunne drive turboen til overbooste... men prøv med den historie inde på Bilgalleri.dk der er nok nogen der æder den rå.
desuden lad os antage at vi kører med det syge shit i motoren og at der på mystisk vis er opstået en vanvittig blanding af methanol og og højeksplosiv 5w/40w olie, så ville wastegaten stadig gøre sit arbejde fuldt ud (ved antagelse at den virker 100% og er stor nok ). og dermed lukke overskyden udstødningsgas mm. ud således at der stadig ikke ville opstå mere end det ønskede overtryk i indsugningsmanifoldet.
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
-
Daugbjerg
- Junior Medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
- Geografisk sted: Brøndby
- Kontakt:
Bilen er født turbo og har virket med lavt tryk.
Det gør den ikke mere, derfor fejl i motorstyring eller slidt motor.
Det er godt at sætte større turbo på i sådanne tilfælde, men det reparerer ikke det første problem.
Beklager..
Det gør den ikke mere, derfor fejl i motorstyring eller slidt motor.
Det er godt at sætte større turbo på i sådanne tilfælde, men det reparerer ikke det første problem.
Beklager..
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
www.scanturbo.dk
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
Ja, det kunne godt skyldes de ting, men det er det ikke! Jeg ved godt hvis tændingen står for lav, at udstødningsgassen stiger og derved flere omdr. i turboen. Men tændingen står rigtig. Den er ikke for høj eller ikke for lav, dog skal tændings mappes lidt mere ind, men først når jeg har fået styr på det stigende grundladetryk.
Men vi propper en anden turbo på, så skal jeg nok vende tilbage om det funker
Men vi propper en anden turbo på, så skal jeg nok vende tilbage om det funker
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.