Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 13:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 06:47 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Indlæg: 49
Geografisk sted: Brøndby
For sen tænding og højt olieforbrug kan også være årsag til problemet.
Så brænder den i manifold og sætter gang i turbo.

_________________
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 09:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
JDJ skrev:
Det er engeligt underligt at de laver hullet så meget for lille i forhold til klappen.


Better safe then sorry, principet tror jeg...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 09:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
jeg tror nu nok at de fleste incl. Kaas ved om deres deres bil har spark blow out, for meget Atdc tænding eller bare generel tændingsfejl under ladetryk, for der er da godt nok noget man mærke , det føles somom der sidder en og tramper på bremsen.
jeg har godt nok aldrig stødt på en turbo/motor der skulle bruge så meget olie at det ligefrem skulle kunne drive turboen til overbooste... men prøv med den historie inde på Bilgalleri.dk der er nok nogen der æder den rå.
desuden lad os antage at vi kører med det syge shit i motoren og at der på mystisk vis er opstået en vanvittig blanding af methanol og og højeksplosiv 5w/40w olie, så ville wastegaten stadig gøre sit arbejde fuldt ud (ved antagelse at den virker 100% og er stor nok ). og dermed lukke overskyden udstødningsgas mm. ud således at der stadig ikke ville opstå mere end det ønskede overtryk i indsugningsmanifoldet.

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 14:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Indlæg: 49
Geografisk sted: Brøndby
Bilen er født turbo og har virket med lavt tryk.
Det gør den ikke mere, derfor fejl i motorstyring eller slidt motor.
Det er godt at sætte større turbo på i sådanne tilfælde, men det reparerer ikke det første problem.

Beklager..

_________________
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 19:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Ja, det kunne godt skyldes de ting, men det er det ikke! Jeg ved godt hvis tændingen står for lav, at udstødningsgassen stiger og derved flere omdr. i turboen. Men tændingen står rigtig. Den er ikke for høj eller ikke for lav, dog skal tændings mappes lidt mere ind, men først når jeg har fået styr på det stigende grundladetryk.
Men vi propper en anden turbo på, så skal jeg nok vende tilbage om det funker :-)

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team