Knækket topbolt
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ups.
Såddan kan det gå når man trykker på linket i mailprogrammet.
Og dermed misser en masse indlæg.
MVH
Morten
Såddan kan det gå når man trykker på linket i mailprogrammet.
Og dermed misser en masse indlæg.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
JDJ skrev:Synes 105 nm lyder at ret meget, når det ikke er stræk bolte. De topbolte ARP laver til f.eks. bmw skal spændes 68 nm. Det er jo intet der kan give sig med de bolte.
Jeg mener at kunne huske at have fået at vide at, de 12.9 bolte jeg kører med i 10mm ville begynde at "flyde" ved ca. 80 nm
:
Aha...hvilket gevind er det på de bmw ARP bolte og hvilken boltdimension. Er de smurt med noget fancy?
12.9 M10 vil ikke normalt begynde at flyde(knække) v. 80Nm, medmindre der er smurt med noget smart.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
kepsus
- Medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
det var ved 85 nm, men som sagt brugte... de blev let smurt i noget ren 30 olie.
Jeg prøver at få fat i dem jeg har købt dem af for at sikre mig at det er det korrekte nm jeg har fået opgivet.
Men ved flere der kører med de samme bolte åp samme motor som har spændr dem 110 nm uden de er knækket... men her kan det jo være at det er smøringen der gør forskellen.
gør det nogen forskell at de er i fin gevind. (jeg går lige ud og måler stigningen)
Jeg prøver at få fat i dem jeg har købt dem af for at sikre mig at det er det korrekte nm jeg har fået opgivet.
Men ved flere der kører med de samme bolte åp samme motor som har spændr dem 110 nm uden de er knækket... men her kan det jo være at det er smøringen der gør forskellen.
gør det nogen forskell at de er i fin gevind. (jeg går lige ud og måler stigningen)
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
kepsus skrev:gør det nogen forskell at de er i fin gevind. (jeg går lige ud og måler stigningen)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
kepsus skrev:så nu fik jeg svar fra dem:
1. step all srews with 40 Nm
2. step all srews with 60 Nm
3. step all srews with 90 Nm
4. step after 15 minutes release srew nr. 1 a bit and give en 90 Nm
keep working like this til bolt nr. 10
Det er nogle stærke bolte du der har købt.
Hvor har du dem fra?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!