Volvo Madsen skrev:som sagt tidligere fungere begge sensore på brormands bil. og jeg er 200% på at der ikke er fejl på ledningerne, ledningsfejl har vi prøvet før og det gider vi ikke igen.
jeps .. det er samme stel der manglede da jeg prøvede på GT1 sensoren.. havde jo siddet og lavet meget på den "lille boks" så i min iver på at få min egen igang havde som tidligere nævnt overset henriks dejlige beskrivelse der ligger i hans Exel fil.
og når jeg ser tilbage på det .. tænker jeg hvor er det egentlig nemt og lige til ... hvis man ikke tåger rundt som jeg absolut har gjort i dette tilfælde... og en ting er sikkert .. den fejl laver jeg aldrig igen !!!
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
HenrikGM skrev:Wildert; rådet du giver er farligt for folks PC.
Jeg kan NEMT finde et sted på en bil at måle med et kvalitetsmultimeter, hvor spændingen ikke viser mere end 5-7volt, men spidsværdien er så høj som 400volt. Ikke ret lang tid, indrømmet, men hvis det blot er en simpel spændingsdeler der bliver brugt til at jagte små signaler med, og du "kommer til" at finde et signal med mere fut i(selvom det er målt ok med multimeteret), så tager det altså livet af indgangen på lydkortet.
Det er den information jeg blot gør opmærksom på.
Kan det ikke klares med et par zenerdioder parallelt på indgangen til lydkortet?
Måske hellere en stændingsdeler så signalet ikke kommer over 0.6V , og så 2 normale dioder.
Så skal man naturligvis kalibrere det med et andet scop, før man kan bruge spændingerne til noget..
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Ja nu har jeg ikke målt og sammenlignet de 2 opstilninger, men inde i alle de scop jeg har splittet ad og rodet med, nye og gamle. er de alle clampet med almindelige dioder i indgangen.
Jeg ved ikke hvad grænsen er for indgangsspænding på mic eller line in på lydkortet. men det var nok noget der skulle undersøges Som sagt har jeg ikke prøvet at sammenligne de to opstillinger, så den eneste begrundelse for at gøre det med almindelige dioder, er at det har jeg set en del scoper bygget på den måde..
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars