Udgangene til tænding er 6x , dvs spark A-F. Kan feks køre ægte COP på en 6cylindret M3 Turbo ( )
Udgangene leverer std 0-5-0-5volt firkant, max 500mA stykket(rigeligt overkill til tændingsmodul!). Ingen pullup, eller pulldown nødvendig, da boksen aktivt leverer firkanten.
Kan jumpes til 0-12-0-12 firkant ok nødvendigt(ret sjældent, men muligt).
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jeg viste bare ikke boksen var fra dig Henrik, for så viste jeg jo godt at det var lavet som det skulle. Man må jo vist roligt sige at du ved hvad det drejer sig om (respekt)
Fordi jeg spurgte lidt til det var pga egne erfarringer. Jeg kører dog kun MS1 2.2 men som jeg har ombygget lidt om. Jeg har bl.a udskiftet transistorne til D17 + D18 + D19 til nogle stærkere mosfets istedet. Samtidig lavede jeg et ekstra print hvor i jeg lavede 2 udgange mere nemlig til spark C + spark D samt 2'nd cam tacho input. Fordi jeg ikke bruger D18 som spark C er fordi jeg har brugt den udgang til tacho output til min omdr. tæller.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Hardwaren og firmwaren passer sammen.
Samme type boks som andre 20vt køre rundt med.
Dog tror jeg de andre 20vt'ere har haft boksen direkte på spolerne. Jeg køre med kun 3 ben, og der skal ignitor imellem. Hvad jeg lige kan læse mig frem til.
Men det burde da ikke have indflydelse, eller hvordan ?
Ignitoren, ellet tændingsmodulet virker som en kraft transistor, der kan tage belastningen fra spolerne.
Lidt som et relæ.
Og jeg mener bestemt ikke at Henrik vil lave et ms med disse kraftige transistore. Pgaf støj. inde i MS kassen.
Så jeg er 99% sikker på at du har fundet fejlen.
Få fat i et tændingsmodul, hvis spolerne kræver det.
Og Skift transistorne i tændings udgangene i MS.
Eller få dem kontrolleret.
Men en mail til konstruktøren, vil give dig helt klare svar.