Opstarts problemer.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#21 Indlæg af HenrikGM »

Udgangene til tænding er 6x , dvs spark A-F. Kan feks køre ægte COP på en 6cylindret M3 Turbo ( :lusket: )

Udgangene leverer std 0-5-0-5volt firkant, max 500mA stykket(rigeligt overkill til tændingsmodul!). Ingen pullup, eller pulldown nødvendig, da boksen aktivt leverer firkanten.
Kan jumpes til 0-12-0-12 firkant ok nødvendigt(ret sjældent, men muligt).
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#22 Indlæg af Kaas »

Jeg viste bare ikke boksen var fra dig Henrik, for så viste jeg jo godt at det var lavet som det skulle. Man må jo vist roligt sige at du ved hvad det drejer sig om :-) (respekt)

Fordi jeg spurgte lidt til det var pga egne erfarringer. Jeg kører dog kun MS1 2.2 men som jeg har ombygget lidt om. Jeg har bl.a udskiftet transistorne til D17 + D18 + D19 til nogle stærkere mosfets istedet. Samtidig lavede jeg et ekstra print hvor i jeg lavede 2 udgange mere nemlig til spark C + spark D samt 2'nd cam tacho input. Fordi jeg ikke bruger D18 som spark C er fordi jeg har brugt den udgang til tacho output til min omdr. tæller.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#23 Indlæg af Morten VJ »

Så skriv en mail til manden, og forklar om dit problem.
Han er i stand til at fortælle dig om boksen er sat op til det du forsøger at gøre.

Eventuelt prøv at bytte rundt på spolerne, det kan give lidt svar.

Et scope kan give næsten alle, men passer hardware og firmware ikke.
Så er du lost.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#24 Indlæg af -Pedersen- »

Hardwaren og firmwaren passer sammen.
Samme type boks som andre 20vt køre rundt med.

Dog tror jeg de andre 20vt'ere har haft boksen direkte på spolerne. Jeg køre med kun 3 ben, og der skal ignitor imellem. Hvad jeg lige kan læse mig frem til.
Men det burde da ikke have indflydelse, eller hvordan ?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#25 Indlæg af Morten VJ »

Ignitoren, ellet tændingsmodulet virker som en kraft transistor, der kan tage belastningen fra spolerne.
Lidt som et relæ.
Og jeg mener bestemt ikke at Henrik vil lave et ms med disse kraftige transistore. Pgaf støj. inde i MS kassen.
Så jeg er 99% sikker på at du har fundet fejlen.
Få fat i et tændingsmodul, hvis spolerne kræver det.
Og Skift transistorne i tændings udgangene i MS.
Eller få dem kontrolleret.
Men en mail til konstruktøren, vil give dig helt klare svar.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#26 Indlæg af -Pedersen- »

Morten VJ skrev:Få fat i et tændingsmodul, hvis spolerne kræver det.


Hej igen jeg har jo et tændingsmondul på.
:D
Men du kunne jo måske være at der skulle laves lidt om i boksen som du beskriver

Mvh
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#27 Indlæg af -Pedersen- »

Hmm har siddet og kigget lidt på 20vt motor specs.

Har med en AEB type at gøre som har 3 pins på spolerne.
Og har sammenlignet den med en AGU, som har 4 pins på spolerne.

Orginalt ser det ud til at de ikke får samme signal ud til tændingsforstærker.

AEB skal have 1v/10ms
AGU skal have 1v/20ms

Og har nappet et par scoope billeder fra autodata, hvor der vises hvordan signalet skal se ud.
Og de ser ikke helt ens ud.

Attacher dem lige.

Stadig 99% sikker ?

Mvh
Besvar