Side 3 af 3
: 19 maj 2008, 22:58
af Zorak
møffe skrev:har en FRST ikke std bankesensor? er det ikke pga du ikke har den monteret? mener at kunne huske at de sidste ERST havde bankesensor.
Har siddet og kigget på ledningsdiagrammet og kan ikke finde noget omkring Knocksensor.. Den eneste forskel jeg kan huske imellem de 2 ledningsnet var at min har sådan en benzin-fordampningsventil og det har FRST ikke.. Men det er da kun noget at gøre med emissionerne ik?
http://www.fiestaturbo.com/forums/faq-r ... a-vt93753/
: 20 maj 2008, 20:11
af møffe
Zorak skrev:møffe skrev:har en FRST ikke std bankesensor? er det ikke pga du ikke har den monteret? mener at kunne huske at de sidste ERST havde bankesensor.
Har siddet og kigget på ledningsdiagrammet og kan ikke finde noget omkring Knocksensor.. Den eneste forskel jeg kan huske imellem de 2 ledningsnet var at min har sådan en benzin-fordampningsventil og det har FRST ikke.. Men det er da kun noget at gøre med emissionerne ik?
http://www.fiestaturbo.com/forums/faq-r ... a-vt93753/
sjovt. mener nu bestemt at kunne huske der var noget med bankesensor på de sidste modeller erst. har du prøvet at snakke med capstar ellers cap-rst på cos forumet. det kan naturligvis være et jeg bare husker forkert.
: 20 maj 2008, 20:21
af carsten rs turbo
Mener bestemt også der var en bankesensor på min rst.. det var en årg 89. Det er da den der giver signal til den ventil der ½lade tryk er det ik.. må lige se om jeg kan finde min gamle lednings diagram
: 20 maj 2008, 20:37
af Zorak
carsten rs turbo skrev:Mener bestemt også der var en bankesensor på min rst.. det var en årg 89. Det er da den der giver signal til den ventil der ½lade tryk er det ik.. må lige se om jeg kan finde min gamle lednings diagram
Søgte lidt her tidligere og mener jeg læste at hvis man ikke havde en amal ventil på (ladetryksventilen mener jeg) kunne den godt sætte tændingen forkert... Men hvis du har nogen oplysninger om det ville det være lækkert..
EDIT: Her jeg læste det:
http://www.passionford.com/forum/showth ... p?t=220877
...
The problem is the ECU doesn't think like that. The ECU sends a signal out and measures the return to meake sure there is a sensor there!! It does this with all sensors and with the amal valve. If it doesn't sense anything there, it retards the timing. Been there and done all this before on several cars and have suffered the same problem with the amal valve retardation on my own car.
...
: 20 maj 2008, 21:44
af carsten rs turbo
Escort RS Turbo s2 har ihf en bankeføler sidder og kigger på lednings diagram nu.
Sidder på ledning 31-80 BR og 9-36 BL-GE
På Escorten har den amal ventil ikke noget med tændningen at gøre for jeg pillede min af og det gav ingen forsekl.. og det var Bruno hansen der sage at den var bare til bøvl så den kunne jeg lige så godt hive af
: 20 maj 2008, 22:02
af Zorak
carsten rs turbo skrev:Escort RS Turbo s2 har ihf en bankeføler sidder og kigger på lednings diagram nu.
Sidder på ledning 31-80 BR og 9-36 BL-GE
På Escorten har den amal ventil ikke noget med tændningen at gøre for jeg pillede min af og det gav ingen forsekl.. og det var Bruno hansen der sage at den var bare til bøvl så den kunne jeg lige så godt hive af
Hmm, bare underligt at jeg ikke kan finde den på Fiesta Rs oversigten.. Men det er måske også lige meget.. Gider ikke ud og give 1000 kr for en bankesensor hvis jeg alligevel smider ms på snart..
Men du skal have tak for hjælpen alligevel..