Syn af turbo biler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#21 Indlæg af K-FINN »

namit skrev:Det ser ud til det godt kan blive lidt af en kamp at gøre det "rigtigt" :cry:
Der burde være en form for syns hal som kunne tage sig af konstruktivt ændrede biler selvfølgelig mod eksta betaling.For det ser ud til at de fleste omgås reglerne på grund af at det er for besværligt at gøre på den rigtige måde.
Hvad med hensyn til forsikring og uheld risikere man at hænge på det hele selv hvis man nu vælger at afmontere det hver gang man køre til syn.

Mvh. Tim


Hvad der kan synes, og hvad der kan forsikres, er to forskellige ting...
Du oplyser hvad ændringer der er lavet, og du får en police hvor de ting er skrevet. Min celica med eftermonteret turbo, kostede 1000kr mere årligt.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#22 Indlæg af Runesm »

Hvis min saab blev synet med turboen ville den koste det samme. Jeg har kun ansvar på den, men alligevel, dengang jeg ringede var jeg 19 år.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
namit
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 03 jan 2007, 22:55

#23 Indlæg af namit »

Finn T Pedersen skrev:
namit skrev:Det ser ud til det godt kan blive lidt af en kamp at gøre det "rigtigt" :cry:
Der burde være en form for syns hal som kunne tage sig af konstruktivt ændrede biler selvfølgelig mod eksta betaling.For det ser ud til at de fleste omgås reglerne på grund af at det er for besværligt at gøre på den rigtige måde.
Hvad med hensyn til forsikring og uheld risikere man at hænge på det hele selv hvis man nu vælger at afmontere det hver gang man køre til syn.

Mvh. Tim


Hvad der kan synes, og hvad der kan forsikres, er to forskellige ting...
Du oplyser hvad ændringer der er lavet, og du får en police hvor de ting er skrevet. Min celica med eftermonteret turbo, kostede 1000kr mere årligt.


Det vil sige man godt kan forsikre noget der i realiteten er ulovligt, det lyder næsten for godt til at være sandt.Jeg tror ikke det holder vis man har lavet en skade og de går i dybden med om det er blevet synet det der er blevet lavet på bilen.

Mvh. Tim
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#24 Indlæg af K-FINN »

namit skrev:
Finn T Pedersen skrev:
namit skrev:Det ser ud til det godt kan blive lidt af en kamp at gøre det "rigtigt" :cry:
Der burde være en form for syns hal som kunne tage sig af konstruktivt ændrede biler selvfølgelig mod eksta betaling.For det ser ud til at de fleste omgås reglerne på grund af at det er for besværligt at gøre på den rigtige måde.
Hvad med hensyn til forsikring og uheld risikere man at hænge på det hele selv hvis man nu vælger at afmontere det hver gang man køre til syn.

Mvh. Tim


Hvad der kan synes, og hvad der kan forsikres, er to forskellige ting...
Du oplyser hvad ændringer der er lavet, og du får en police hvor de ting er skrevet. Min celica med eftermonteret turbo, kostede 1000kr mere årligt.


Det vil sige man godt kan forsikre noget der i realiteten er ulovligt, det lyder næsten for godt til at være sandt.Jeg tror ikke det holder vis man har lavet en skade og de går i dybden med om det er blevet synet det der er blevet lavet på bilen.

Mvh. Tim


Jo forsikring vil bare have det står på police, hvis der er ændringer.
Om det så er ekstra udstyr, undervogn, bremser, eller turbo.
Men vigtigt at police svarer til hvordan bilen er...
Ring evt til din forsikring og hør dem ad....

Har faktisk eksempel på de dækker bilen(ene ulykke) med efter monteret turbo.
De ville bare ikke dække turbo, IC, og trykrør, fordi det fremgik ikke af police...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#25 Indlæg af fraguzz »

hehe hvis det er trykladning med brug af wastegate der diskuteres så kan man bruge en VNT turbo :mrgreen:
Diesel!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#26 Indlæg af lqs »

lidt off emne. men i de fleste tilfælde behøver man wg for at styrre ladetryk ved brug af vnt turbo på benzinbil. MVH SØREN
Besvar