Side 3 af 6

: 23 okt 2007, 20:12
af klyfax
cossiemanden skrev:Det er nemt nok, det er bare ikke på dansk :wink:


Well, hvis du skriver:

How much kW can i drag out of a omex ECU?

Så tror jeg nok også der kommer svar der ligner hvad der er skrevet her... Måske du skulle prøve...

: 23 okt 2007, 20:39
af cossiemanden
klyfax skrev:
cossiemanden skrev:Det er nemt nok, det er bare ikke på dansk :wink:


Well, hvis du skriver:

How much kW can i drag out of a omex ECU?

Så tror jeg nok også der kommer svar der ligner hvad der er skrevet her... Måske du skulle prøve...


Sådan skal det nok ikke skrives, men har skam fået de svar fra udlandet jeg kunne.
Men da danskerne er temmelig glade for omex, så kunne det jo være der var nogen som vidste bare lidt, men ak

: 23 okt 2007, 20:55
af ae86
@ cossiemanden

Nu var mit svar, som de fleste havede gennemskuet :wink: skrevet som en joke.

men ikke desto mindre har flere herinde fra, på hver deres pædagogiske metode forsøgt at få dig til at præcisere hvad det var du efterspørger

Havneren ramte faktisk rigtigt da han sammnlignede dit spørgsmål med
...hvor langt man kan køre på litteren på 215/40-16 goodyear dæk...


dit spørgsmål er umuligt at svarre på !!!!

Det hele kommer an på hvad du montere din styring på samt hvem der har monteret den (kørt den ind)

En Omex500 styring kan sikker sagtens styre 50000 hk og 3500000 nm men som henrik er inde på så er det et BG spørgsmål

Mit svar til dig skal ikke ses som om jeg er en sur tvær gammel mand der bare er pist hvergang "the little grasshopper" kommer med et "knapt så gennemtænkt" spørgsmål, men hvad er det egentligt du søger ???

Et bevis på at en Omex boks er bedre end en Haltech eller en Megasquirt eller en Vems eller en Elefant en Wolff en Giraf eller en...???? det hele kommer an på hvem der montere styringen om han forstår at udnytte styringens opløsning/ opbygning optimalt. en 50000 kr EFi styring er ikke et hak bedre end den billigste billigste MS styring hvis ikke personen der har monteret styringen har formået at udnytte den maximalt.

Hvis du har tænkt dig at købe en Omex styring så kan jeg kun fortælle dig, udfra den jeg havde monteret og kørte med, at selvom den havde sin underlige måde at skulle konfigureres på, så har den fungeret (næsten) problemløst i den tid jeg havde den og at jeg i den tid lærte en del om motorstyringer og deres virkemåde..

Nu ved jeg ikke hvor meget du har styr på den slags men hvis du ikke har ret meget styr på det så vil jeg nok snarre vejlede dig til at køre med en noget enklere* Megasquirt motorstyring (selvom jeg ikke selv har kørt med en sådanne) udfra at der er en del hjælp at få, især herinde fra, og selvom de kan virke underlige så er jeg rimelig sikker på at folk som HenrikGM, MortenVJ, Havneren samt mange andre har rimelig styr på Ms..
Men hvis du har fundet udaf at det eneste der dur er en Omex styring så er det heller ikke en dårlig ide, styringen fungere rimeligt godt men mere vigtigt så er der en del folk der køre med den og kan hjælpe dig hvis du løber ind i problemer. Haltec er mere lukket land og jeg ved ikke hvor stort et hjælpende bagland du kan trække på, men når det er sagt så har jeg da set en del top performance biler køre med Haltec..

Vems, som jeg selv pt. køre med, er nærmest at betragte som en MS styring hvor man har bygget næsten alle addon print i bogen.. styringen er ikke særlig gennemskuelig og supporten samt manualen efterlader mange ønsker men mulighederne samt prisen for styringen gør at man gerne går igennem meget besvær for at få det til at virke. det at vems styringen er meget "customable" gør at den ikke er noget man gider rode sig ud i med mindre man har lidt sadomsaokist i blodet

(*) i std. trimm uden alle mulige ekstra print og addons så er det nok en af de enkeleste styringer man kan få fat i..

Så jeg håber ikke du tror jeg er efter dig fordi du har stillet et "dumt" spørgsmål, du må bare være mere konkret i det du søger hvis du vil undvige mit sarkasmiske vink med en vognstang i fremtiden


Ps. det at Klyfax understøtter hvad jeg har sagt (hvilket jeg er sikker på at han ikke gør for sjov) bør betyde noget.. han er satdigt pist efter dengang hvor jeg kom til at nævne at jeg ikke syntes at hans "kill-liste" var hans starlets vægt/effektopgivelser værdigt .. :grin:

: 23 okt 2007, 21:07
af klyfax
cossiemanden skrev:Sådan skal det nok ikke skrives, men har skam fået de svar fra udlandet jeg kunne.
Men da danskerne er temmelig glade for omex, så kunne det jo være der var nogen som vidste bare lidt, men ak


Nej sådan skal det ikke skrives, men det er det du skrev her inde...

Uanset hvordan du vil vende og dreje PP, så er måle værdien for effekt, (W)att i DK. Ligesom længde er meter, og vægt er gram. Så jo det skal faktisk skrives med W, og da der er tale om benzin motor, så er kW mere tilgænglig, da tallene ville være for store med W...

ae86 skrev:Ps. det at Klyfax understøtter hvad jeg har sagt (hvilket jeg er sikker på at han ikke gør for sjov) bør betyde noget.. han er satdigt pist efter dengang hvor jeg kom til at nævne at jeg ikke syntes at hans "kill-liste" var hans starlets vægt/effektopgivelser værdigt .. :grin:



HAHAHAHAHAHAHAHA Tror du skal regne med at der skal mere til... :D

Men at den har 105 hk nu og køre fra 170 hk octaviaer bekræfter jo kun hvad du drillede med...

: 23 okt 2007, 21:15
af cossiemanden
ae86 skrev:@ cossiemanden

Nu var mit svar, som de fleste havede gennemskuet :wink: skrevet som en joke.

men ikke desto mindre har flere herinde fra, på hver deres pædagogiske metode forsøgt at få dig til at præcisere hvad det var du efterspørger

Havneren ramte faktisk rigtigt da han sammnlignede dit spørgsmål med
...hvor langt man kan køre på litteren på 215/40-16 goodyear dæk...


dit spørgsmål er umuligt at svarre på !!!!

Det hele kommer an på hvad du montere din styring på samt hvem der har monteret den (kørt den ind)

En Omex500 styring kan sikker sagtens styre 50000 hk og 3500000 nm men som henrik er inde på så er det et BG spørgsmål

Mit svar til dig skal ikke ses som om jeg er en sur tvær gammel mand der bare er pist hvergang "the little grasshopper" kommer med et "knapt så gennemtænkt" spørgsmål, men hvad er det egentligt du søger ???

Et bevis på at en Omex boks er bedre end en Haltech eller en Megasquirt eller en Vems eller en Elefant en Wolff en Giraf eller en...???? det hele kommer an på hvem der montere styringen om han forstår at udnytte styringens opløsning/ opbygning optimalt. en 50000 kr EFi styring er ikke et hak bedre end den billigste billigste MS styring hvis ikke personen der har monteret styringen har formået at udnytte den maximalt.

Hvis du har tænkt dig at købe en Omex styring så kan jeg kun fortælle dig, udfra den jeg havde monteret og kørte med, at selvom den havde sin underlige måde at skulle konfigureres på, så har den fungeret (næsten) problemløst i den tid jeg havde den og at jeg i den tid lærte en del om motorstyringer og deres virkemåde..

Nu ved jeg ikke hvor meget du har styr på den slags men hvis du ikke har ret meget styr på det så vil jeg nok snarre vejlede dig til at køre med en noget enklere* Megasquirt motorstyring (selvom jeg ikke selv har kørt med en sådanne) udfra at der er en del hjælp at få, især herinde fra, og selvom de kan virke underlige så er jeg rimelig sikker på at folk som HenrikGM, MortenVJ, Havneren samt mange andre har rimelig styr på Ms..
Men hvis du har fundet udaf at det eneste der dur er en Omex styring så er det heller ikke en dårlig ide, styringen fungere rimeligt godt men mere vigtigt så er der en del folk der køre med den og kan hjælpe dig hvis du løber ind i problemer. Haltec er mere lukket land og jeg ved ikke hvor stort et hjælpende bagland du kan trække på, men når det er sagt så har jeg da set en del top performance biler køre med Haltec..

Vems, som jeg selv pt. køre med, er nærmest at betragte som en MS styring hvor man har bygget næsten alle addon print i bogen.. styringen er ikke særlig gennemskuelig og supporten samt manualen efterlader mange ønsker men mulighederne samt prisen for styringen gør at man gerne går igennem meget besvær for at få det til at virke. det at vems styringen er meget "customable" gør at den ikke er noget man gider rode sig ud i med mindre man har lidt sadomsaokist i blodet

(*) i std. trimm uden alle mulige ekstra print og addons så er det nok en af de enkeleste styringer man kan få fat i..

Så jeg håber ikke du tror jeg er efter dig fordi du har stillet et "dumt" spørgsmål, du må bare være mere konkret i det du søger hvis du vil undvige mit sarkasmiske vink med en vognstang i fremtiden


Ps. det at Klyfax understøtter hvad jeg har sagt (hvilket jeg er sikker på at han ikke gør for sjov) bør betyde noget.. han er satdigt pist efter dengang hvor jeg kom til at nævne at jeg ikke syntes at hans "kill-liste" var hans starlets vægt/effektopgivelser værdigt .. :grin:


Jamen tak for svaret :mrgreen:
Der var dog ikke noget i det du skrev jeg ikke vidste i forvejen, og det var absolut heller ikke det jeg søgte, men for at svare lidt på det så er mapperen heller ikke bedre end selve boksen for han er også afhængig af boksen`s reaktionstid, opløsning og software(hvilket man faktisk betaler mest for) hvilket ogswå påvirker kørbarheden og sikkerheden ved fuldgas :wink:
Hvad jeg har fundet ud af er at jeg har ikke kunne finde nogle biler som kører på en 600box som har ydet meget over 400hk, men en del som kører 700 boxen har ingen problemer med det, og det prøver jeg at finde ud af hvorfor.
Samt at tomgangsstyringen og delgas-styringen i 600 ikke er så god som i 700, samt der er flere map-linier i en 700 end en 600(opløsningen igen)
Der er jo nok en årsag til at alle fabriksbiler ikke kører med en MS styring til 3000kr jo, og at de bruger milioner på at udvikle en styring til en motor.

: 23 okt 2007, 21:21
af ae86
klyfax skrev:HAHAHAHAHAHAHAHA Tror du skal regne med at der skal mere til... :D

Men at den har 105 hk nu og køre fra 170 hk octaviaer bekræfter jo kun hvad du drillede med...


Det var da godt at høre !!!

Let bygones be bygones..

: 23 okt 2007, 21:21
af cossiemanden
Nej sådan skal det ikke skrives, men det er det du skrev her inde...

Uanset hvordan du vil vende og dreje PP, så er måle værdien for effekt, (W)att i DK. Ligesom længde er meter, og vægt er gram. Så jo det skal faktisk skrives med W, og da der er tale om benzin motor, så er kW mere tilgænglig, da tallene ville være for store med W...


Hvis det du skrev der oversættes til dansk ville der stå:
Hvor mange KW kan jeg trække ud af en omex ecu?
DET er sku da mis-visende????

Dine måleværdier er rigtige nok, men ved dog ikke helt hvor de passer ind dog...

: 23 okt 2007, 21:28
af klyfax
cossiemanden skrev:Hvis det du skrev der oversættes til dansk ville der stå:
Hvor mange KW kan jeg trække ud af en omex ecu?
DET er sku da mis-visende????


Det nemlig det, det er...

Men effekt ER watt. Så derfor er det faktisk ikke så misvisende igen...

How much effect have you got out of at omex box?

Det giver det samme, komplet uforståligt spørgsmål...

: 23 okt 2007, 21:40
af cossiemanden
klyfax skrev:
cossiemanden skrev:Hvis det du skrev der oversættes til dansk ville der stå:
Hvor mange KW kan jeg trække ud af en omex ecu?
DET er sku da mis-visende????


Det nemlig det, det er...

Men effekt ER watt. Så derfor er det faktisk ikke så misvisende igen...

How much effect have you got out of at omex box?

Det giver det samme, komplet uforståligt spørgsmål...


Jamen siden du er så klog så skriv hvordan det skal skrives så alle herinde forstår det? :wink:

: 23 okt 2007, 21:54
af ae86
cossiemanden skrev:Jamen tak for svaret :mrgreen:
Der var dog ikke noget i det du skrev jeg ikke vidste i forvejen, og det var absolut heller ikke det jeg søgte, men for at svare lidt på det så er mapperen heller ikke bedre end selve boksen for han er også afhængig af boksen`s reaktionstid, opløsning og software(hvilket man faktisk betaler mest for) hvilket ogswå påvirker kørbarheden og sikkerheden ved fuldgas :wink:
Hvad jeg har fundet ud af er at jeg har ikke kunne finde nogle biler som kører på en 600box som har ydet meget over 400hk, men en del som kører 700 boxen har ingen problemer med det, og det prøver jeg at finde ud af hvorfor.
Samt at tomgangsstyringen og delgas-styringen i 600 ikke er så god som i 700, samt der er flere map-linier i en 700 end en 600(opløsningen igen)
Der er jo nok en årsag til at alle fabriksbiler ikke kører med en MS styring til 3000kr jo, og at de bruger milioner på at udvikle en styring til en motor.


Så kom vi jo lidt nærmere noget konkret..

Du vil gerne vide om der er nogen der har en motor som yder en del over 400 hk og som køre med en Omex 600 styring .... (uden at komme ind på hvad en "del" er)

Det er stadigt et "dårligt" spørgsmål for hvor meget skal der til at få en "doven" 7-9L amerikaner stødstangs V8'er til at lave en 400+ hk (5-600 hk) ... en Omex 500 kan saktens yde en 5-600 hk på en 7L (427cui) v8 stødstangsmotor (det kan klares med en Holey Dominator 4 port karburator og mekanisk tænding, så ikke de store krav)

Der hvor styringerne kommer til at betyde en forskel er om det er muligt at trække 300 eller 308hk ud af en 1.4L 4 cyl suge motor, altså der hvor vi er helt ude på ekstremerne og hvis du ikke har en specifik motor/styrings kombination (knast etc. opsætning) så er det umuligt at sammenligne styringer udfra motor effekt alene... nu har Omex 600 ikke haft så mange år på bagen (og 700 endnu færre) så der skal nok komme motorer der yder en respektabel effekt set udfra dens respektives motors litter volumen

Så det er ikke effekten alene der sætter grænse for hvor god en motor styring er men snarre effekten set i forhold til "maskinen" den skal presses udfra..

Du er selv inde på at man betaler for opløsning og processerkraft e.t.c... og det er da rigtigt at det har en inflydelse men ikke noget der betyder det store før vi begynder at snakke spids effekter eller "drive-ability"... Men set i forhold til betydningen af personen der har "smidt" tallene ind i din styring, så er jeg sikker på at personen der står for at mappe bilen spiller en større betydning for slut resultatet end hvad der står oven på elektronik æsken..