Side 3 af 4

: 16 sep 2007, 21:18
af johan o r
Hvis det bliver seriøst med den mf2 vil jeg gerne, måle lidt på den og se hvor langt den kan gå i Max/Min , hvis du ikke har en liggende.

: 16 sep 2007, 23:32
af fraguzz
ahh har lige fundet en del mere info dog ikke om lige nøjaktig den turbo jeg vil montere men dog noget i samme stil:
http://www.thedodgegarage.com/turbo_vnt.html

: 17 sep 2007, 03:32
af lqs
det der linkes til er en ret gammel type vnt turbo. nok noget af det første der blev brugt på benzinmotorer (1988). læg mærke til der anbefales WG på alle eftermoterede variable turboer.... der står bla. at standard bilen med 175hk fra 2liter ..... reelt var begrænset af udstødningssystemet.... ladetrykket kunne stige en hel del op af bakke! MVH søren

: 18 sep 2007, 13:47
af fraguzz
hmm ja det er fra en gammel bil...
ov fandt lige dette der orginalt er til at styre waterinjection.. kunne dette måske bruges?
http://www.hifispeed.dk/shop/variabler- ... 0669p.html

: 19 sep 2007, 15:02
af fraguzz
hmm nå har lige talt med en der har haft mest styr på diesel tuning af alle dem jeg har været i kontakt med.

han vil ikke anbefale og skulle til at bygge vgt turbo på min men derimod optimere intercooler, størrer injectores, anden udstødning hvor han også tilføjede at udstødningen skulle på første ½m udstødning have samme volume som motoren.. som er 1248cc. og så ellers bare chippe den ind i H..... :mrgreen:
ellers på lavet turboen om... men hvor? nogle ider?
og en anden luftmængde måler (tun haløjsa) nogle ider?

: 19 sep 2007, 22:25
af fraguzz
ahh fandt lige nogle virkelig gode pdf`er omkring VGT KKK turboerne hos dem selv. nu lige hvis andre skulle finde denne tråd og ville vidre:
http://www.turbos.bwauto.com/files/libr ... 08_110.pdf
http://www.turbos.bwauto.com/service/de ... doctype=12

Billede

: 21 sep 2007, 09:47
af fraguzz
ahh tror lige jeg har fundet ud af at kkk kp serien ikke nødvendigvis er med VGT men en mulighed. så dem der hedder kkk BV39 er feks en 90hk punto vgt turbo og en kkk kp39 er en magen til bare uden vgt tecnologi. har mailet kkk for svar.!

: 21 sep 2007, 19:16
af fraguzz
http://www.3k-warner.de/files/folder/bw ... 91_316.pdf
her er lidt om kkk kp serien fra dem selv.

: 26 sep 2007, 16:46
af ae86
Jeg faldt lige over følgende om Hondas C20A motor:

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_C_engine skrev:C20A

The SOHC C20A is a 2.0 L version, producing 145 hp (108 kW). This was the first Honda V6 engine.

Applications; non-North America:

1985 Honda Legend
The C20AT was a turbocharged version, producing 190 hp (140 kW).

Applications; non-North America:

1989 Honda Legend

NOTE: Honda made a "Wing-Turbo" Legend marketed under the Honda name and was only available in the Japanese Domestic Market. It was very rare and it had the turbocharged C20AT engine in it. The turbocharger used was a Variable Geometry turbo that Honda developed. The turbo used aerofoil style flappers all around the the turbine housing. These "Wings", as Honda called them, were controlled by vacuum and by the Legend's ECU and they were constantly adjusted. Basically, at low speeds the wings would be nearly closed to speed and direct exhaust pressure precisely on the turbine wheel. At cruise speeds, the wings would be open and it would act like a much larger turbo to increase fuel economy. This car was really quick and really powerful, but the price premium over the standard Legend was too much for most so the car disappeared. This was one of the only production Hondas ever turbocharged from the factory, along with the new Acura RDX and the older Honda City's.

og tænkte det måske kunne have lidt historisk interesse. det kunne være man kunne finde lidt om hvordan deres system fungerede på nettet (men det er desværre nok på japansk når nu modellen kun kom til det markedet)

: 30 sep 2007, 01:13
af fraguzz
takker for input.

honda droppede deres turbo motorer da de startede ud med at lave turboer med vgt og det kunne turboerne ikke holde til.. dengang. så det er nok derfor de aldrig kom vidre.

har læst om dem..

har fundet en artikel omkring signaler fra nogle electroniske aktuator
http://www.ttn-hessen.de/npkpublish/fil ... ermann.pdf