kbonde skrev:
Min version
Flotte svejsninger, har du selv svejst din manifold ??
ps. du tror ikke din flange, der hvor spjældhuset bliver monteret, er lidt over dimensioneret, måske bare en lille smule ??
Men ellers et flot manifold
Redaktør: Moderatorer
ae86 skrev:Flotte svejsninger, har du selv svejst din manifold ??
ps. du tror ikke din flange, der hvor spjældhuset bliver monteret, er lidt over dimensioneret, måske bare en lille smule ??
ae86 skrev:RSV skrev:LaGuHa skrev:Tak for resizing af mit billede, det nederste billede er hvordan jeg har tænkt mig at samle det, går og overvejer at lave det i lexan-glas!
/LaGuHa
Det er ikke det bedste materiale da det ikke er glad for varme.
nu ved jeg ikke hvor meget du kender til plastik. når folk snakker Lexan så er det glas som er slagfast. det som folk i reglen snakker om er faktisk et materiale som hedder PC= PolyCarbonat (det er slagfast)køber man Lexan i byggemarked kan det faktisk også godt være Acryl ( det er ikke slagfast tværtimod) Lexan er et firma betegnelse lige som F.eks. Ford
Det er ikke helt rigtigt, Lexan er et registreret varemærke og er navnet på et produkt så hvis du skal sammeligne det inden for bil genren så er det navnet på en bil model og ikke selve producenten som i dette tilfælde er General Electric
@vaders
Nu er jeg ikke toyfreak men hvis Ford er et plast produkt vil det være de der sløve og skrøbelige styren-kopper, den tynde plast film man bruger på indersiden af brækposer, eller stomi-poser da de har det tilfældes at begge er fulde af ....
kbonde skrev:ae86 skrev:Flotte svejsninger, har du selv svejst din manifold ??
Mange tak![]()
Ja, det er forholdvis nemt at lave flotte svejsninger i alu så længe det er rent.
Jo det kan godt være du har ret mht overdimensionering, men jeg lavede flangen til et spjældhus jeg havde liggende, så det må tiden vise om det er en OM´er
ae86 skrev:Og så er der jo et par tommelfinger regler på nettet med hensyn til volumen af selve plenumet (inklusiv alt efter gasspjældet) som tager udgangspunkt i din motorvolumen og hvad du skal bruge din motor til (Drag, banerace e.t.c)