Iridium tændrør?
Redaktør: Moderatorer
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Min AFR er også nede omkring 11,1 helt ned til 10,8 ved fuldlast og max moment. Din dellast lyder da fin? Hvis du med dellast mener en smule ladetryk og halv speeder? Hvis du mener dellast som i ingen ladetryk og næsten sluppet speeder mener jeg faktisk at huske, at Jimmy har fortalt at de ikke kunne få motoren til at køre jævnt i dellast ved magere blanding.
Vh. Anders
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Din samlede modstand i tændingskabler + rør betyder også meget i denne forbindelse, bla. andet cyl. imellem, og jeg kan ihvertfald ikke anbefale rør uden modstand.
En god ting ved iridium rør er vel også at de er sværere at sode til, bl.a i forhold til kobber rør, hvilket jo nok ikke er så tosset når man kører med kolde rør, den mindre midterelektrode kører jo med en noget højere temp. også ved lavere belastning og bl.a. tomgang.
En god ting ved iridium rør er vel også at de er sværere at sode til, bl.a i forhold til kobber rør, hvilket jo nok ikke er så tosset når man kører med kolde rør, den mindre midterelektrode kører jo med en noget højere temp. også ved lavere belastning og bl.a. tomgang.
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Ravnen skrev:Din samlede modstand i tændingskabler + rør betyder også meget i denne forbindelse, bla. andet cyl. imellem, og jeg kan ihvertfald ikke anbefale rør uden modstand.
Jeg kører med kabler fra www.nology.com så det "burde" være ok.
.
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Ved ikke om Nology er en popsmart døgnflue på linie med Ecotec ventilen, men hvis du kan finde nogle racing teams der bruger dem må de jo virke, selv foretrækker at lave mine egne (Taylor Spiro Pro) kabler på mål, også med 300Ω/ft.
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
"splatter"
- Medlem
- Indlæg: 105
- Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
- Geografisk sted: aalborg
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
I er lige som min kone - hun hører heller aldrig hvad jeg siger --
Der findes platintændrør f.eks Bosch F5DPOR med projektet tip. De benyttes på alle Audis turbo motorer med ydelser fra 180 - 450 Hk.
De har meget lav overslags modstand. Det er sådan, at hvis man investerer i et Jacobs tændingsforstærker system, der vil give multible sparks, så aktiveres dette slet ikke, fordi systemet måler overslagsmodstanden og finder den for lav. Man er nødt til at montere nogle ringere rør, hvis Jacobs skal virke - og hvorfor så gøre det.
De ligger også i prisklassen 180 kr/stk - burde kunne holde 100.000 km - og benyttes altså også på biler, hvor det er let at skifte rør (en bemærkning til et tidligere indlæg).
Det er et relativt koldt rør men soder kun til ved meget fed blanding.
Hellere for koldt end et rør, der giver pre-ignition på rullefeltet.
Og renses ganske enkelt med en stålbørste.
Blot min mening om platin.
Claus
Der findes platintændrør f.eks Bosch F5DPOR med projektet tip. De benyttes på alle Audis turbo motorer med ydelser fra 180 - 450 Hk.
De har meget lav overslags modstand. Det er sådan, at hvis man investerer i et Jacobs tændingsforstærker system, der vil give multible sparks, så aktiveres dette slet ikke, fordi systemet måler overslagsmodstanden og finder den for lav. Man er nødt til at montere nogle ringere rør, hvis Jacobs skal virke - og hvorfor så gøre det.
De ligger også i prisklassen 180 kr/stk - burde kunne holde 100.000 km - og benyttes altså også på biler, hvor det er let at skifte rør (en bemærkning til et tidligere indlæg).
Det er et relativt koldt rør men soder kun til ved meget fed blanding.
Hellere for koldt end et rør, der giver pre-ignition på rullefeltet.
Og renses ganske enkelt med en stålbørste.
Blot min mening om platin.
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
duckstar skrev:Jeg tror dog ikke smeltepunktet har noget at sige i den henseende. Så vidt jeg ved har Johns rør igen synlige tegn på skader. Det er derfor jeg råber så højt om gradetal her..
Så er motoren ikke presset nok!

corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
