Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007, 13:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Min AFR er også nede omkring 11,1 helt ned til 10,8 ved fuldlast og max moment. Din dellast lyder da fin? Hvis du med dellast mener en smule ladetryk og halv speeder? Hvis du mener dellast som i ingen ladetryk og næsten sluppet speeder mener jeg faktisk at huske, at Jimmy har fortalt at de ikke kunne få motoren til at køre jævnt i dellast ved magere blanding.

_________________
Vh. Anders


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007, 13:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Din samlede modstand i tændingskabler + rør betyder også meget i denne forbindelse, bla. andet cyl. imellem, og jeg kan ihvertfald ikke anbefale rør uden modstand.

En god ting ved iridium rør er vel også at de er sværere at sode til, bl.a i forhold til kobber rør, hvilket jo nok ikke er så tosset når man kører med kolde rør, den mindre midterelektrode kører jo med en noget højere temp. også ved lavere belastning og bl.a. tomgang.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007, 13:39 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Ravnen skrev:
Din samlede modstand i tændingskabler + rør betyder også meget i denne forbindelse, bla. andet cyl. imellem, og jeg kan ihvertfald ikke anbefale rør uden modstand.


Jeg kører med kabler fra www.nology.com så det "burde" være ok.

Billede

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007, 16:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Ved ikke om Nology er en popsmart døgnflue på linie med Ecotec ventilen, men hvis du kan finde nogle racing teams der bruger dem må de jo virke, selv foretrækker at lave mine egne (Taylor Spiro Pro) kabler på mål, også med 300Ω/ft.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007, 17:44 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Taylor Spiro Pro ser lækkert ud, dem vil jeg have i tankerne ,hvis jeg på et senere tidspunkt får gang i andre projekter!

Det er ret nice at man selv kan lave dem akkurat som man vil have dem.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007, 22:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:54
Indlæg: 105
Geografisk sted: aalborg
hvad tror i de skal hede til min bmwe30 2,9turbo ved ikke hvad de hedder dem der sidder der i nu :oops:

_________________
if you dont like my drift call 1-800-eat shit


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 aug 2007, 22:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
I er lige som min kone - hun hører heller aldrig hvad jeg siger --
Der findes platintændrør f.eks Bosch F5DPOR med projektet tip. De benyttes på alle Audis turbo motorer med ydelser fra 180 - 450 Hk.
De har meget lav overslags modstand. Det er sådan, at hvis man investerer i et Jacobs tændingsforstærker system, der vil give multible sparks, så aktiveres dette slet ikke, fordi systemet måler overslagsmodstanden og finder den for lav. Man er nødt til at montere nogle ringere rør, hvis Jacobs skal virke - og hvorfor så gøre det.
De ligger også i prisklassen 180 kr/stk - burde kunne holde 100.000 km - og benyttes altså også på biler, hvor det er let at skifte rør (en bemærkning til et tidligere indlæg).
Det er et relativt koldt rør men soder kun til ved meget fed blanding.
Hellere for koldt end et rør, der giver pre-ignition på rullefeltet.
Og renses ganske enkelt med en stålbørste.
Blot min mening om platin.
Claus

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2007, 09:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
duckstar skrev:
Jeg tror dog ikke smeltepunktet har noget at sige i den henseende. Så vidt jeg ved har Johns rør igen synlige tegn på skader. Det er derfor jeg råber så højt om gradetal her..


Så er motoren ikke presset nok!Billede

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2007, 09:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Ravnen skrev:
Så er motoren ikke presset nok!Billede


Helt enig. John lader halvdelen af hvad både motor, turbo og motorstyring er lavet til :) 0,9 mod 1,8

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2007, 09:23 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
duckstar skrev:
Ravnen skrev:
Så er motoren ikke presset nok!Billede


Helt enig. John lader halvdelen af hvad både motor, turbo og motorstyring er lavet til :) 0,9 mod 1,8


Lad os nu se hvad weekenden bringer ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team