Side 3 af 3
: 05 aug 2007, 15:22
af Escort 3
en bekendt i en gammel audi fik ødelagt ferien turen syd på sidste år - netop pga batteriet under bagsædet så helt ufarligt er det altså ikke.
: 05 aug 2007, 21:24
af audi_claus
Ved du hvad det skete sådan helt præsist ?
: 05 aug 2007, 22:49
af mh
Escort 3 skrev:en bekendt i en gammel audi fik ødelagt ferien turen syd på sidste år - netop pga batteriet under bagsædet så helt ufarligt er det altså ikke.
mine forældre havde en audi 80 på et tidspunkt hvor det også var under sædet så skulle de gamle i byen med min moster og onkel (han var ikke den mindste fyr i børnehaven) og det endte med han råbte STOP FOR H.... og sprang ud på fortorvet med sædebunden i hånden fordi lortet brændte det kom sig af at sædet ikke var helt nyt mere så da han satte sig begynte knisterne at flyve under sædet på grund af metalbøjlerne der holder formen på sædebunden havde lagt sig på både + og - polerne og så var der blevet hedt... (ved ikke om det var Audi's primitive form for sædevarme men det virkede kun en gang pr. sæde...)
: 05 aug 2007, 23:09
af audi_claus
Det er derfor, man altid monterer 5 cm gaffa over polerne til løb - selv om bagsædet ikke benyttes
Men det har så ikke noget at gøre med lade situationen / gas dampe

: 05 aug 2007, 23:15
af mh
audi_claus skrev:Men det har så ikke noget at gøre med lade situationen / gas dampe

Nej men hvorfor så ikke bare gøre som så mange bilfabrikanter gør lad slangen fra det alm. ikke tør batteri gå igennem en gummi prop i bunden af bilen... (Volvo S80 f.eks. har det omme i bagagerummet og lad være med at bruge 3 gange normal prisen på et batteri bare fordi det skal være et tørbatteri...