Side 3 af 4
: 29 maj 2007, 16:17
af Saab-Daniel
Den ligner rigtigt meget den dobbelt-stemplede Forge ventil jeg har haft på min.
Hvis du piller bov'en af, så kan du se om der er et lille stempel i bunden af den, som du kan trykke let ind. Det er det stempel der holder den lukket i tomgang.
Daniel.
: 29 maj 2007, 16:36
af LowDog
Okay må jeg lige prøve. Men vil det så sige at hvis jeg ikke kan trykke den ind så er det den som er i stykker ?
: 29 maj 2007, 16:40
af LowDog
Men prøver at tjekke bov'en og / eller sætte en anden på. Ved bare ikke hvordan ejg skal tjekke den wastegate:- ()
: 29 maj 2007, 16:44
af Saab-Daniel
Nej det er ikke sådan du tjekker det.
I teorien burde en forge ikke gå i stykker sådan lige, den har massive stempler, det ene i hård plast, det andet i alu, mener jeg. Hvis der er et lille stempel i bunden, så er det et dobbelt-stemplet
Daniel.
: 29 maj 2007, 16:50
af LowDog
Okay så, hvad er jeg så blevet klogere på udover at den er dobbeltstemplet?? hehe.
: 29 maj 2007, 17:02
af Mads B (dk)
jeg synes mere det ligner en 1 stemplet
http://www.turbodk.dk/web/web118.asp
: 29 maj 2007, 17:07
af Mads B (dk)
: 29 maj 2007, 19:40
af JPP
Har du korrekt monteret vakum på din bov. Der er åbenlyst vakum ved tomgang, men er der hul igennem (tryk) under load. Jeg har oplevet et par stykker som har taget vakum fra spjældhuset hvor tomgangsmotor var indbygget. Der kan være udtag hvor det ikke er sikkert der er hul igennem over hele rpm vakum/tryk spektrummet. Har du ikke hul igennem under load kan stemplet åbne sig (der er ikke trykudligning over og under stemplet).
: 29 maj 2007, 21:03
af Saab-Daniel
: 29 maj 2007, 22:15
af LowDog
Mads Block kom lige og gav en hånd. Det hjalp sgu med en skruetrækker istedet for Forgen og en spændeskive på aktuatoren...!!
