Mangler ladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#21 Indlæg af Saab-Daniel »

Den ligner rigtigt meget den dobbelt-stemplede Forge ventil jeg har haft på min.
Hvis du piller bov'en af, så kan du se om der er et lille stempel i bunden af den, som du kan trykke let ind. Det er det stempel der holder den lukket i tomgang.
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#22 Indlæg af LowDog »

Okay må jeg lige prøve. Men vil det så sige at hvis jeg ikke kan trykke den ind så er det den som er i stykker ?
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#23 Indlæg af LowDog »

Men prøver at tjekke bov'en og / eller sætte en anden på. Ved bare ikke hvordan ejg skal tjekke den wastegate:- ()
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#24 Indlæg af Saab-Daniel »

Nej det er ikke sådan du tjekker det.
I teorien burde en forge ikke gå i stykker sådan lige, den har massive stempler, det ene i hård plast, det andet i alu, mener jeg. Hvis der er et lille stempel i bunden, så er det et dobbelt-stemplet :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#25 Indlæg af LowDog »

Okay så, hvad er jeg så blevet klogere på udover at den er dobbeltstemplet?? hehe.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#26 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg synes mere det ligner en 1 stemplet

http://www.turbodk.dk/web/web118.asp
Billede
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#27 Indlæg af Mads B (dk) »

det her må være menbran

http://www.forgemotorsport.com/content. ... ct=FMDV001

Og det her er en single piston (læg mærke til man kan stemplet)

http://www.forgemotorsport.com/content. ... FMDV001GTI
Billede
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#28 Indlæg af JPP »

Har du korrekt monteret vakum på din bov. Der er åbenlyst vakum ved tomgang, men er der hul igennem (tryk) under load. Jeg har oplevet et par stykker som har taget vakum fra spjældhuset hvor tomgangsmotor var indbygget. Der kan være udtag hvor det ikke er sikkert der er hul igennem over hele rpm vakum/tryk spektrummet. Har du ikke hul igennem under load kan stemplet åbne sig (der er ikke trykudligning over og under stemplet).
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#29 Indlæg af Saab-Daniel »

Mads, syntes lige den lignede den her: http://www.forgemotorsport.com/content. ... ct=FMDV004
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
LowDog
Medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19

#30 Indlæg af LowDog »

Mads Block kom lige og gav en hånd. Det hjalp sgu med en skruetrækker istedet for Forgen og en spændeskive på aktuatoren...!! :rock:
Besvar