Side 3 af 4

: 08 jan 2007, 17:56
af bjarkeherning
hej
hva vil det sige det er spild af tid og penge at tage noget af de stempler ???
hva det vil sige i bund og grund er det bare at smide en t25 turbo på og kør

: 08 jan 2007, 18:08
af lqs
ja. men sørg for at turbinesiden af den t25 er stor! MVH søren

: 08 jan 2007, 18:08
af HenrikGM
klyfax skrev:Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.


Forfærdeligt vrøvl. No offence.

En 140hk mitsu 4G93 kan vræle over 300hk af med blot 1bar i ladetryk. Har holdt over en sommer og den bliver ihvertfald ikke skånet.
På 10,5:1...

Selvf. kan man sænke kompfh, men på en motor hvor vi ved manden er på lærlingeløn, ikke særligt kyndig på hvad der skal laves, og ikke helt kender hans nuværende motor, så mener jeg det vil være ganske dumt at lave for meget om.

Som sagt:
Std motor, stor varmside, nedkappet IC fra en lastbil og nogle større dyser og en motorstyring med en forsigtig tændingsvinkel, så har han de 200hk ret nemt.

Han kan selvf. vælge smedede stempler, dyre plejlstænger, osv osv, men indtil nu har jeg ikke fornemmelsen af at der er plus 10k til at bygge undermotor for....

: 08 jan 2007, 18:12
af HenrikGM
bjarkeherning skrev:hej
hva vil det sige det er spild af tid og penge at tage noget af de stempler ???
hva det vil sige i bund og grund er det bare at smide en t25 turbo på og kør


Spørgsmålet er om der findes en T25 med stor nok varmside?

En T3 var måske bedre...hvad laver motoren som den er nu?

: 08 jan 2007, 18:15
af klyfax
HenrikGM skrev:
klyfax skrev:Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.


Forfærdeligt vrøvl. No offence.



Hehe så blev det ligesom sagt. :mrgreen:
Nå men så blev jeg da så klog. Troede ellers bare der var meget holdbarhed at hente ved at sænke komp.

: 08 jan 2007, 18:21
af lqs
det kan ofte være nødvendigt.... ved HELT andre literydelser end det der skrives om i denne tråd. MVH. søren

: 08 jan 2007, 18:29
af HenrikGM
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:
klyfax skrev:Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.


Forfærdeligt vrøvl. No offence.



Hehe så blev det ligesom sagt. :mrgreen:
Nå men så blev jeg da så klog. Troede ellers bare der var meget holdbarhed at hente ved at sænke komp.


Som sagt; No Offence.

Hvis Bjarke nu havde bedt om 400hk istedet for 200hk, så så sagen en hel del anderledes ud. Det ville ikke have kunnet lade sig gøre på originalt kompfh.

Det er trods alt kun 125hk/liter vi snakker om.

Bjarke; hvad er budgettet??

: 08 jan 2007, 18:46
af bjarkeherning
hej
jamen har skaffet manifold fra en 1.8 gti der er alvet om til turbo (600 kr)
en turbo fra en 2.3 diesel t25 + intecooler fra en starlett (ca 800 kr )

så så billig som muligt ( under 6000 kr )

men har en xtra motor som jeg måske vil hovedrenovere og gøre rigtig vild med de rigtige stumper
ca (15000 kr)

: 08 jan 2007, 19:02
af HenrikGM
bjarkeherning skrev:hej
jamen har skaffet manifold fra en 1.8 gti der er alvet om til turbo (600 kr)
en turbo fra en 2.3 diesel t25 + intecooler fra en starlett (ca 800 kr )

så så billig som muligt ( under 6000 kr )

men har en xtra motor som jeg måske vil hovedrenovere og gøre rigtig vild med de rigtige stumper
ca (15000 kr)


Spørg dig selv hvor mange hk den turbo lavede på dieselmotoren, og om det er nok til dig. Men kommer helt an på om varmsiden er stor.

For lille varmside i kombination med en lidt dårlig manifold, så har du højt modtryk=højt varme imod motoren=tændingsbanken, og så falder det hele til jorden.

En motor med for lille turbo kræver at du sænker kompressionen.

Mål den turbo du har nu, og sammenlign med hvad andre på nettet kører med.

: 08 jan 2007, 19:05
af lqs
turboen kan sandsynligvis IKKE bruges med større held! prøv at kig lidt på overskriften/navnet på tråden her. MVH søren