Hjælp mig lige ved i kan
Redaktør: Moderatorer
-
bjarkeherning
- Medlem
- Indlæg: 186
- Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
- Geografisk sted: kolding
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
klyfax skrev:Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.
Forfærdeligt vrøvl. No offence.
En 140hk mitsu 4G93 kan vræle over 300hk af med blot 1bar i ladetryk. Har holdt over en sommer og den bliver ihvertfald ikke skånet.
På 10,5:1...
Selvf. kan man sænke kompfh, men på en motor hvor vi ved manden er på lærlingeløn, ikke særligt kyndig på hvad der skal laves, og ikke helt kender hans nuværende motor, så mener jeg det vil være ganske dumt at lave for meget om.
Som sagt:
Std motor, stor varmside, nedkappet IC fra en lastbil og nogle større dyser og en motorstyring med en forsigtig tændingsvinkel, så har han de 200hk ret nemt.
Han kan selvf. vælge smedede stempler, dyre plejlstænger, osv osv, men indtil nu har jeg ikke fornemmelsen af at der er plus 10k til at bygge undermotor for....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
bjarkeherning skrev:hej
hva vil det sige det er spild af tid og penge at tage noget af de stempler ???
hva det vil sige i bund og grund er det bare at smide en t25 turbo på og kør
Spørgsmålet er om der findes en T25 med stor nok varmside?
En T3 var måske bedre...hvad laver motoren som den er nu?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:klyfax skrev:Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.
Forfærdeligt vrøvl. No offence.
Hehe så blev det ligesom sagt.
Nå men så blev jeg da så klog. Troede ellers bare der var meget holdbarhed at hente ved at sænke komp.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
klyfax skrev:HenrikGM skrev:klyfax skrev:Henrik, det er vel for at få holdbarheden med... Tror ikke en motor med 10:1 i komp. er lige så holdbar som en med 8.5:1.
Forfærdeligt vrøvl. No offence.
Hehe så blev det ligesom sagt.![]()
Nå men så blev jeg da så klog. Troede ellers bare der var meget holdbarhed at hente ved at sænke komp.
Som sagt; No Offence.
Hvis Bjarke nu havde bedt om 400hk istedet for 200hk, så så sagen en hel del anderledes ud. Det ville ikke have kunnet lade sig gøre på originalt kompfh.
Det er trods alt kun 125hk/liter vi snakker om.
Bjarke; hvad er budgettet??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
bjarkeherning
- Medlem
- Indlæg: 186
- Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
- Geografisk sted: kolding
hej
jamen har skaffet manifold fra en 1.8 gti der er alvet om til turbo (600 kr)
en turbo fra en 2.3 diesel t25 + intecooler fra en starlett (ca 800 kr )
så så billig som muligt ( under 6000 kr )
men har en xtra motor som jeg måske vil hovedrenovere og gøre rigtig vild med de rigtige stumper
ca (15000 kr)
jamen har skaffet manifold fra en 1.8 gti der er alvet om til turbo (600 kr)
en turbo fra en 2.3 diesel t25 + intecooler fra en starlett (ca 800 kr )
så så billig som muligt ( under 6000 kr )
men har en xtra motor som jeg måske vil hovedrenovere og gøre rigtig vild med de rigtige stumper
ca (15000 kr)
vil have turbo
kan du hjælpe ?
kan du hjælpe ?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
bjarkeherning skrev:hej
jamen har skaffet manifold fra en 1.8 gti der er alvet om til turbo (600 kr)
en turbo fra en 2.3 diesel t25 + intecooler fra en starlett (ca 800 kr )
så så billig som muligt ( under 6000 kr )
men har en xtra motor som jeg måske vil hovedrenovere og gøre rigtig vild med de rigtige stumper
ca (15000 kr)
Spørg dig selv hvor mange hk den turbo lavede på dieselmotoren, og om det er nok til dig. Men kommer helt an på om varmsiden er stor.
For lille varmside i kombination med en lidt dårlig manifold, så har du højt modtryk=højt varme imod motoren=tændingsbanken, og så falder det hele til jorden.
En motor med for lille turbo kræver at du sænker kompressionen.
Mål den turbo du har nu, og sammenlign med hvad andre på nettet kører med.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!