Der vil faktisk være en ide i at lave flangen i sort, og resten i rustfrit, svejst med rustfri 321 tråd, men nu begynder det at blive bøvlet at svejse.
Men det kan lade sig gøre, og resultatet bliver pissegodt; Flangen trækker ikke så hulens hårdt i boltene, og rørerne har den høje skalningstemp. og rigtigt lavet/rigtigt svejst vil det kunne holde. Det er bare pissesvært at svejse.....Sjovt, ikke?? Hver gang noget er _rigtigt_ godt, så er det besværligt....
Anyway, det er et sidespring væk fra hvad der reelt bliver bygget, såe....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
cossiemanden skrev:Min er lavet i 1,2mm tykkelse med rør diam. på 40,5mm, har minus problemer haft
Ok er det rør bøjninger du har købt eller bukket selv..???
Evt. hvor du har fået dem, og i hvad radius..???
Det er nogle spec. lavede rør som er blevet bukket på mål og grad antal, så de ligger ikke ligefrem på lager desværre.
Men det henrik forslår lyder som en kanon ide
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
Martin! skrev:[Ok havde regnet med og bruge den blanktrukket "fladjern" uden de store glødeskaller..
Men tanken har været om man skulle lavde den i rustfri med det samme, men det er den baggas som holder mog tilbage da jeg ikke rigtig har brugt det før.. Men det kan vel læres
Fin med blanktrukket. Bedre kvalitet generelt.
Hvis du ingen erfaring har med baggas, så find nogle rørstumper at øve påførst. Det bliver meget hurtigt dyrt i bøjninger ellers!
Sort har jo den åbenlyse fordel at det er nemt at få fat i, og billigt.....Det kan man ikke sige om rustfrit....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Der vil faktisk være en ide i at lave flangen i sort, og resten i rustfrit, svejst med rustfri 321 tråd, men nu begynder det at blive bøvlet at svejse. Men det kan lade sig gøre, og resultatet bliver pissegodt; Flangen trækker ikke så hulens hårdt i boltene, og rørerne har den høje skalningstemp. og rigtigt lavet/rigtigt svejst vil det kunne holde. Det er bare pissesvært at svejse.....Sjovt, ikke?? Hver gang noget er _rigtigt_ godt, så er det besværligt....
Anyway, det er et sidespring væk fra hvad der reelt bliver bygget, såe....
Kan du komme lidt mere ind på hvorfor du vil blande sort og rustfri, altså er der mere i det end den sorte flange ikke trækker sig så meget..??
Har svejst sort og rustfri sammen på arbejdet og var sikker på det ikke ville holde men det gør det endnu, så kan måske se ideen i det.. Da problemet er med det sorte skaller, og ikke lige er det beste for turboèn
Martin! skrev:[Ok havde regnet med og bruge den blanktrukket "fladjern" uden de store glødeskaller..
Men tanken har været om man skulle lavde den i rustfri med det samme, men det er den baggas som holder mog tilbage da jeg ikke rigtig har brugt det før.. Men det kan vel læres
Fin med blanktrukket. Bedre kvalitet generelt.
Hvis du ingen erfaring har med baggas, så find nogle rørstumper at øve påførst. Det bliver meget hurtigt dyrt i bøjninger ellers!
Sort har jo den åbenlyse fordel at det er nemt at få fat i, og billigt.....Det kan man ikke sige om rustfrit....
Det er mest co2/mag jeg svejser med på arbejdet, men tigger da en gang imellem så der skal vis bare øves..
Ja tak, rustfri er jo snart oppe i en pris hvor vi alm folk ikke kan være med mere Min mester klager sku en gang imellem..
cossiemanden skrev:Min er lavet i 1,2mm tykkelse med rør diam. på 40,5mm, har minus problemer haft
Ok er det rør bøjninger du har købt eller bukket selv..???
Evt. hvor du har fået dem, og i hvad radius..???
Det er nogle spec. lavede rør som er blevet bukket på mål og grad antal, så de ligger ikke ligefrem på lager desværre. Men det henrik forslår lyder som en kanon ide
Ok bare iorden.. Du ligger vel ikke inde med et par billeder af den, som du ville sende til min mail returflasken@yahoo.dk eller smide op her på siden..