Morten VJ skrev: De programmer du nævner er hovedsageligligt baseret på stødstangs v8 motorer med 2 ventiler uden trykladning.
Hvilket er svært at overføre til mere almindeligt forekomende motore på denne side af det store hav.
Er det så ikke længe siden du har kikket på dem. Hvad er det f.eks du mangler her: http://141.157.157.99/Neon2/dyno2000.htm ? Det er rigtigt at da det er amerikanske programmer har de ihvertfald tidligere haft mest V8 data indbygget. Men langt de fleste input programmet skal have kan man jo justere så det passer til hvilken som helst motor. Største problem er vist alle knast data som det vist kun er de amerikanske firmaer der kan finde ud af ligge frem.
Okay her http://autospeed.drive.com.au/cms/article.html?&A=0270 brokker de sig godt nok over at der mangler 3 og 5 ventils mulighed og er ikke helt tilfredse programmets funktion ved turbo, men ellers giver de da vist stadigt programmet 4 svensknøgler.
Nu har jeg kun selv brugt Dyno2000, men Engine Analyzer skulle jo faktisk være endnu mere advanceret. Specielt Pro udgaven som jo er beregnet til professionelle motorbyggere. Selv om man måske ikke har alle de helt rigtige data kan man stadig få et indblik i hvad der egenligt sker når man ændre på de forskellige ting. Kombinere man det så med "Drag2000" er det rigtigt legetøj.
....Det med graderne, der snakkede vi vist bare forbi hinanden...