Side 3 af 3
...
: 29 okt 2006, 22:57
af Bartheez
jeg ved de lader ret langt nede. Så hvis man justerer ladetrykket godt ned. Er det da en billig og måske effektiv løsning...?
Mvh Kasper
: 30 okt 2006, 09:49
af Slavteren
kender en der kører og slår græs for kommunen, det er sådan en lille industri diesel maskine (kan sq ike huske størrelsen lige nu, men under en liter) og den turbo er satme ikke ret stor... den ligner næsten en turbo, den er bare mindre he he, men om de er til at få fingre i ved jeg ikke.. prøv at snakke med et værksted der rep den slags.
: 30 okt 2006, 09:52
af grydesvamp
bruno ta lige en snak med henrik gm han har før forklaret en del om turbo på mc motore.
eller endnu bedre søg på det for det har været oppe og vende før..
mener at huske at turboen skulle håndtere din max effekt dvs hvis du har en 80hk motor og vil ha 200hk skal du ud og finde en turbo der kan klare de heste..
hvad angår olietryk skal du ha fat i en lille hydralik pumpe da den bedre kan holde til varmen og samtidigt også kan lave det tryk du nu vil ha (alt efter pumpe type og størrelse)..
tryk igennem de originale kaburatorer.. hvis du kan komme til at bygge en kasse hele vejen rundt om dine kaburatorer slipper du for problemerne med at lave dine kaburatorer om til tryk. eneste minus er så at justering bliver lidt træls.. du skal også bruge en special benzin regulator (samme som jeg brugte på lada'en )
sænkning af komp klares med en plade mellem cylinder og motorblok og evt et udboret topstykke, kender til en mitsu colt der kører rundt med 10-1 (eller deromkring) i komp med tryk så hvorfor ikke prøve uden de vilde modifikationer.. hvis så lortet banker helt vildt ved du jo nok hvad du skal gøre..