Side 3 af 3

: 17 sep 2006, 14:27
af Morten VJ
Der ser ud til at der bred enighed om at skaderne er opstået grundet tændings banken.
Hvilket lyder meget sansynligt, med den forholdsvis høje afr. du har ved fuldlast.
Spørgsmålet er er denne famøse stage 3 chip lavet til den ændrede lmm og dysestørrelsen. og til det tryk motoren kører med.
Og er den mappet ind med samme turbo som der sidder på motoren pt.

Hvis svaret er ja. så har du temligt sikkert et benzin tilførsels problem.

Da det er usædvanligt at en universal chip giver så lidt benz ved høj belastning.

Hvis svaret er nej. Så passer din motor kombination ikke til universal chippen, Og de fine nye stempler lever kun på lånt tid, indtil belastningen bliver for stor igen. :damn:

Kun et forslag til videre fejlsøgning.


MVH

Morten

: 17 sep 2006, 17:09
af topcat
Chippen er lavet til de dysser og lmm, men turboen er ikke helt den samme.
Den er lavet til en sunny gti-r turbo (t28 hybrid) og jeg kører med gt2860r.

Men afr på ca. 12 burde da være fint nok ved fuld gas.

: 17 sep 2006, 17:24
af Morten VJ
topcat skrev:Chippen er lavet til de dysser og lmm, men turboen er ikke helt den samme.
Den er lavet til en sunny gti-r turbo (t28 hybrid) og jeg kører med gt2860r.

Men afr på ca. 12 burde da være fint nok ved fuld gas.


Billede af dit stempel siger noget andet.
Teoretisk set så burde det være nok benzin.
Hvis man kan se udstødnings temp. AFR værdi, og lytte efter tændingsbanken. Samtidig med at der skal betjenes kobling gearstang, og holde bilen på vejen. og undgå eventuel anden trafik.

Jeg syntes det er for magert da der ikke er en sikkerheds margin.
Og du kan være relativ sikker på at der er en sikkerheds margin indbygget i chippen, så det er nok noget sensor-dyse-pumpe der ikke er helt 100%

MVH

Morten