inspiration til de sene aftener2

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#21 Indlæg af Danielsito »

Jeg undrer mig lidt over måden de bruger låsemøtrikker på!? :roll:
Billede

Lækkert projekt i øvrigt.
Jeg kan godt lide de har forstærket undervognen.
...Daniel Slater :mrgreen:
Brugeravatar
Troels
Junior Medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
Geografisk sted: Århus

#22 Indlæg af Troels »

Daniel 537 skrev:Jeg undrer mig lidt over måden de bruger låsemøtrikker på!? :roll:
Billede

Lækkert projekt i øvrigt.
Jeg kan godt lide de har forstærket undervognen.


heh ja de har sku ikke fat i meget med låsen der *G*
Billede - Troels

Toyota Corolla '91
1.3 xli Turbo
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#23 Indlæg af lqs »

special produktet til blokken, hedder meget ofte fiberforstærket flyde/gulvspartel!
langt den største del af køling, eller behov for samme, finder sted i toppen og øverste 1/4 af blok. MVH. søren
kadettcqp
Medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Sydsjælland
Kontakt:

#24 Indlæg af kadettcqp »

Hvad er jeres vurdering af at føre udluftningen fra ventilhuset ud i udstødningen, tror i at det vil skabe en sug derfra som hans teori går på? Det er jo et forholdsvis lille rør ned til udstødningen og ret langt fra ventilhuset til udstødningen. Vil det overhovedet skabe et brugbart undertryk?

Men et virkelig fedt projekt, det er godt nok gennemtænkt!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#25 Indlæg af lqs »

lavet rigtigt.... sammen med en åben udstødning.... kan det virke rigtig godt!
søg på chevy smallblok eller 350, og du vil finde masser af beskrivelser og udregninger, understøttet af rulle papirer. MVH. søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#26 Indlæg af HenrikGM »

kadettcqp skrev:Hvad er jeres vurdering af at føre udluftningen fra ventilhuset ud i udstødningen, tror i at det vil skabe en sug derfra som hans teori går på? Det er jo et forholdsvis lille rør ned til udstødningen og ret langt fra ventilhuset til udstødningen. Vil det overhovedet skabe et brugbart undertryk?

Men et virkelig fedt projekt, det er godt nok gennemtænkt!


Jeg kan forsikre dig for at det virker(rigtigt lavet).

Som interessant notits, så virker dette også på indsugssiden. Det er reelt ejektorvirkningen man skaber. Da udstødsiden har mange x højere hastighed, så er effekten tilsvarende større.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#27 Indlæg af fraguzz »

112% respekt for det project!!
hvem vil ikke have seperat sidepipe fra wastegaten :)
Diesel!
Besvar