Varm luft eller modstand på sugeside?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#21 Indlæg af Mads B (dk) »

finder i ud af noget.?.... jeg er spændt på at se resultaterne
Billede
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem

#22 Indlæg af Cos4x4 »

Da det tager en times tid at skifte rundt fra med slange til uden slange er det droppet. Og motoren skal også være kold først, ellers brænder man sig nemt da indsugning og udstødning sidder på samme side af toppen. Og det kan jeg jo ikke stå og gøre henne hos natmekanikeren.... Men nu er filteret sat tilbage direkte på turboen, der VAR altså for meget modstand i den 3" flexslange jeg havde brugt på 70 cm. Trykket kunne ikke komme over 1,4 bar før, og nu her efter slangen er taget af, er trykket kommet op på de 1,5 bar som jeg ville have.

Jeg har nu lavet en væg beklædt med powerwrap som varmeskjold, og ført 4 tykke flexslanger direkte fra kold luft til filteret, og nu er lufttemperaturen kommet ned på 28 grader med 20 graders udendørstemperatur ved 60 km/t.
Når den får noget ladetryk stiger temperaturen til 35 grader ca. Så det er ok...
uno
Senior Medlem
Geografisk sted: sydjylland

#23 Indlæg af uno »

det lyder som den rigtige løsning... kold luft og lav modstand :twisted:
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Geografisk sted: Vejle

#24 Indlæg af johan o r »

Jeg tror du vil få en meget upræcis måling på et fast rullefelt, Da det ikke kan give de naturlige omgivelser.
Eks. Der står en blæser forand din bil som blæser lige meget, uanset om du "køre" langsomt eller hurtigt.
og i dit tilfælde spiller luftflow og aerodynamik en hel del ind, du skriver også du har 4 luftintag til filteret, det er jo ikke sikkert at blæseren kan simulere så meget luft som din bil kan når du køre på vejen, eller den blæser måske formeget, så målingerne på feltet bliver fine, men i virkeligheden måske et dårligere resultat.
Så hvis du kan finde nogle, inærheden med et transportabelt felt vil jeg mene det giver nogle meget mere naturtro resultater.
MVH

Johan O R
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem

#25 Indlæg af Cos4x4 »

De målinger jeg skriver om er lavet på vejen...
Besvar