cranking puls altid den samme

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#21 Indlæg af Havneren »

Ja... Og sætter du en almindelig senor i ville du under alle omstændigheder også være ude over evt. software fejl og alt det crab, hvis det nu mod forventning skulle være noget i den retning. Det er udentvivl vejen frem.

V/h Chr
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#22 Indlæg af FALFA »

ny sensor monteret aldt virker.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#23 Indlæg af grydesvamp »

hellere spendere de 795 kr ved turbodk på den 910 pumpe for så med god samvittighed at kunne sige at problemer der vil være minimale..
Fri bane fuld hane! :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#24 Indlæg af HenrikGM »

grydesvamp skrev:hellere spendere de 795 kr ved turbodk på den 910 pumpe for så med god samvittighed at kunne sige at problemer der vil være minimale..


Husk nu der er tale om en stor V8 med turbo!

910pumpen er ikke ubetinget gud, selvom det er en god billig pumpe.

Havneren har målt den, Falfa; du kan jo pinge Havneren for disse informationer, og selv vurdere om den er stor nok.

Biltemapumperne er skam fine, men ikke ret store. Flowdata følger når jeg får mig taget sammen til at måle dem.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#25 Indlæg af FALFA »

jeg har jo 680 ml dyser og 8 af dem , så det er den nok ikke.
men her i starten bruger jeg jo ikke dyserne fuldt ud,
nå annyway har monteret 2 fra biltema (noget volvo noget) med seperate suge slanger til tanken.
så må vi se om det er nok,
har ændret lidt på ms logg setup så jeg kan logge benzintrykket via en alm olietrykgiver det bliver lidt hakket men fungere ellers udmærket.

har også været ude og mappe lidt men den står stadig meget fed (vænter på en lc-1 lambda fra tyskland).
lavede for sjov en knap til tabel skift .
og lavede så et tændings map der er -10 grader i alle fælter untagen dem omkring tomgang, og lavede så et tilsvarende fuelmap som er en kopi af map 1 men ganget med 1,3.
nu køre jeg jo med automatgear og med en HI stall converher der først staller ved 3000 rpm.
nå men tanken var så fuld bremse, tryk knap, fuld pedal, og så burde der komme tryk på uden at bilen fløttersig......


og JA det virker sgu, en masse sort røg 2400 rpm og en stigende hylen fra turboen, hvorefter map viser 110 kpa,

Hurra !!!!
nå nu er 110 kpa jo ikke alverden men det skal siges at derefter tager det ikke ret lang tid at bygge op til 150 kpa når man slipper bremse og knap samtidigt..
skal fedte lidt mere med det så er jeg sikker på at kunne bygge større tryk end de 110 kpa.

tjækkede egt samtidigt og den kom aldrig over 550 celcius, så det der med at launch kontrol skulle ødelægge ventiler og turbo den tror jeg simpelhent ikke på, ihvertfald ikke sålænge man kan holde egt nede og så ikke holder den i flere minutter.
logg følger når jeg har fået taget en der er lidt mere overbevisende.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#26 Indlæg af Havneren »

Ok... Har du sat din Launch control til at cutte kun tænding, kun benzin eller begge dele?

Hvor måler du din EGT?

Hvis du måler din egt lige ud af porten og cutter tænding kan man så forstille sig at benzinen endnu ikke er antændt der, men først bliver det lidt længere fremme i mannifolden?

V/h Chr
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#27 Indlæg af FALFA »

nej jeg bruger ikke launch ....
men tabel skift.
og har så et fedt fuel map og et spark map som er -10 grader (ikke i tomgang).
der spark cuttes ikke. men converderen holder sefølig på motoren.
i går fik jeg faktisk 0.2 bar stillestående med -5 grader istedet for -10 grader.

egt målte jeg 15 cm efter ventil .
men nu måles det efter turbo og her er den 700celcius med et lidt tøndere map og -5 grader.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#28 Indlæg af Havneren »

Nåååååååååå... Nu ved jeg hvad du mener så. Det undre mig at EGT ikke når højere op så.
Besvar