Korekt justering af blow-off?
Redaktør: Moderatorer
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
Ventilen er ikke købt pga. lyden eller hvordan den ser ud. Den er købt til ræs. Men nu bruger jeg bilen i hverdagen og køre dagligt i Gentofte hvor der er flest politi folk per indbygger. Så derfor ville jeg vide hvilken lyd den havde. Hvis den giver det helt store PIFT hver gang gassen slipes kan jeg nok ikke holde trit med bøderne... 
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
@ tinasmartin - Man kan vel altid få en lille pil på, når en bil lufter RIGTIGT ud
@ klyfax - Hvis lyden er et problem, hvorfor så ikke en recirkulerende? Effekten af dem, er den samme.
EDIT: Og grydesvamp var lige lidt hurtigere
@ klyfax - Hvis lyden er et problem, hvorfor så ikke en recirkulerende? Effekten af dem, er den samme.
EDIT: Og grydesvamp var lige lidt hurtigere
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
mh
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:@ tinasmartin - Man kan vel altid få en lille pil på, når en bil lufter RIGTIGT ud
uden tvivl men når den lufter rigtigt ud så er det jo netop fordi den gør sit arbejde rigtigt... men når der bliver skrevet at man (som eksempel
jeg vil helt sikkert helst bruge en recirkulerende for min overbevisning er at hvis man sætter den til at cirkulere ind foran kompressor hjulet så hjælper den på begge sider (fjerner trykket på en side og trykker/spooler lidt på den anden side (lidt forstærkende på turbo omdrejningerne)...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
tinasmartin skrev:uden tvivl men når den lufter rigtigt ud så er det jo netop fordi den gør sit arbejde rigtigt... men når der bliver skrevet at man (som eksempel) kan få 3 indsats ringe for at få forskellige lyde... er det så ikke som om der bliver fokuseret på noget andet end effekten af ventilen
Jow okay - Sådan havde jeg ikke tolket indlægget, men kan godt se pointen
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
- duckstar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
tinasmartin skrev:jeg vil helt sikkert helst bruge en recirkulerende for min overbevisning er at hvis man sætter den til at cirkulere ind foran kompressor hjulet så hjælper den på begge sider (fjerner trykket på en side og trykker/spooler lidt på den anden side (lidt forstærkende på turbo omdrejningerne)...
100% enig. Jeg har gennem tiden eksperimenteret meget med forskellige fabrikater og typer ventiler, og mine erfaringer siger mig, at hvis man kører med moderat ladetryk (0,7-0,9 bar som jeg) er en ganske alm. og billig recirkulerende ventil fra Bosch et ganske udmærket valg. Ventilen kan stadig sagtens høres gennem luftfilteret på indsugningsslangen, hvis det er det man er ude efter. Ikke et stort og højlydt "pift" men nærmere et "puuf" af den kontante type.
Vh. Anders
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
duckstardeluxe skrev:100% enig. Jeg har gennem tiden eksperimenteret meget med forskellige fabrikater og typer ventiler, og mine erfaringer siger mig, at hvis man kører med moderat ladetryk (0,7-0,9 bar som jeg) er en ganske alm. og billig recirkulerende ventil fra Bosch et ganske udmærket valg. Ventilen kan stadig sagtens høres gennem luftfilteret på indsugningsslangen, hvis det er det man er ude efter. Ikke et stort og højlydt "pift" men nærmere et "puuf" af den kontante type.
Det var lige det jeg var efter. Men kommer nu nok til at køre med 1.3 bar... Men så det vel bare en større ventil...
MVH
Magnusssen
Magnusssen
- duckstar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum