Damborg skrev:[Så vælg at smide en ETA (2,7) krumtap i med eta plejlstænger.. Det vil automatisk sænke din kompression til ca 8,5:1 med de 9,7:1 stempler du har nu..
Det vil trække dine stempler en smule ned i blokken og vil samtidig sænke kompression fordi motoren bliver større i liter i forhold til forbrændingsrummet..
Så er du fri for at få drejet af forbrændingskammeret og du beholder stemplets originale squish..!!
Damborg; Er det du lige har skrevet her ikke noget vrøvl?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Martin! skrev:Ok nu er den motor det bliver lavet på en gammel model 325 motor uden kat, med kom 9,7:1 så den skal lidt ned, men det skulle gerne ske med og dreje noget af stemplerne.. Motoren er helt ny-renoveret så den skulle gerne kunne klare til lidt tryk..
Nu du er i gang med ombygning..
Så vælg at smide en ETA (2,7) krumtap i med eta plejlstænger.. Det vil automatisk sænke din kompression til ca 8,5:1 med de 9,7:1 stempler du har nu..
Det vil trække dine stempler en smule ned i blokken og vil samtidig sænke kompression fordi motoren bliver større i liter i forhold til forbrændingsrummet..
Så er du fri for at få drejet af forbrændingskammeret og du beholder stemplets originale squish..!!
Har selv tænkt på den samme, eta og dissel er den samme ik.. Har du målene på eta og 325 plejlstænger..
Men er det ikke noget med at skørterne vil ramme modvægtene på eta krumtappen..?
Nogle på står at diesel og ETA er helt samme krumtap.. Andre mener at Diesel er smedet.. Og har også hørt rygter at Diesel krumtappen har smallere lejeoverfald..
Kører selv alm eta (indmad)..
Har ikke lige noget mål på plejlstænger.. men ETA og 2,0 er ens i længden..
Men der er nok en del forskel på modvægten da der er stor forskel på 2,0 stempler og eta..! (self. også krumtappe)
Derfor ville jeg nok mene at det nemmeste er at holde sig til ETA krumtap indmad.. og få drejet de 2 mm af skørtet på Stemplerne (Kan skaffe billede af modificeret stempel)
Damborg skrev:Nogle på står at diesel og ETA er helt samme krumtap.. Andre mener at Diesel er smedet.. Og har også hørt rygter at Diesel krumtappen har smallere lejeoverfald..
Kører selv alm eta (indmad)..
Har ikke lige noget mål på plejlstænger.. men ETA og 2,0 er ens i længden..
Men der er nok en del forskel på modvægten da der er stor forskel på 2,0 stempler og eta..! (self. også krumtappe)
Derfor ville jeg nok mene at det nemmeste er at holde sig til ETA krumtap indmad.. og få drejet de 2 mm af skørtet på Stemplerne (Kan skaffe billede af modificeret stempel)
Ok takker, du må gerne sende de billeder af stemplet.. Ok så holder jeg mig til eta... returflasken@yahoo.dk
Damborg skrev:[Så vælg at smide en ETA (2,7) krumtap i med eta plejlstænger.. Det vil automatisk sænke din kompression til ca 8,5:1 med de 9,7:1 stempler du har nu..
Det vil trække dine stempler en smule ned i blokken og vil samtidig sænke kompression fordi motoren bliver større i liter i forhold til forbrændingsrummet..
Så er du fri for at få drejet af forbrændingskammeret og du beholder stemplets originale squish..!!
Damborg; Er det du lige har skrevet her ikke noget vrøvl?
Havde lige overset at du havde skrevet..
Jo det er self omvendt. større slaglængde større komp.
Senest rettet af Damborg 07 feb 2006, 22:51, rettet i alt 1 gang.
når du smider eta krumtappen i så har du 81mm slag længde i forhold til 76 på 325...
så stemplet vil ryge 3mm længere op og længere ned .. så sætter du 5mm kortere plejlstænger i så har du sænket stemplet 5mm dvs den stopper 2mm før toppen (af hva den gjrde med 135mm plejlstænger)
så er kompri. jo rigeligt sænket allerede.. men der skal jo så fræses af bunden af stempel for ikke at ramme krumtappen