Side 3 af 3

: 27 nov 2005, 13:42
af Turbomotor
Så er det da nemmere at bruge noget fra fordeleren hvis bilen er forsynet med fordeler
man drejer bare fordeleren så den trigger ved 60g som giver den mest stabile DWELL
også skærer man en ny rille til rotoren 30 fordeler grader senere så får man ikke ubalance på krummeren.

: 27 nov 2005, 19:44
af Morten VJ
Turbomotor skrev:Så er det da nemmere at bruge noget fra fordeleren hvis bilen er forsynet med fordeler
man drejer bare fordeleren så den trigger ved 60g som giver den mest stabile DWELL
også skærer man en ny rille til rotoren 30 fordeler grader senere så får man ikke ubalance på krummeren.

Hvordan skal 2 ens vinger med 180 graders forskydning kunne give nogen nævneværdig ubalance?
Det samme gælder x- 1 tand, hvor meget vejer en tand, og hvor stor er den, og hvor langt sidder den fra centrum?
Med mindre den har samme diameter som trykfoden på koblingen, og vejer det samme (triggerskiven).
Så har det i min verden minemal betydning.

60 grader, og mest stabile dwell Hmm forklar venligst, da jeg ikke har stødt på det før.

MVH

Morten