turbo projekt på pug 406 coupe 3.0 v6
Redaktør: Moderatorer
-
emil
Hej.
Hvordan vil du se holdbarheden?
Nej, jeg spurgte ikke om v6 dieseludgavens dele passer over. Jeg tror endelig heller ikke jeg ville have fået et svar jeg kunne bruge til noget.
Jeg syntes faktisk godt om din ide med standart indmad og så 0,8 i tryk. Men har lige et par spørgsmål hvis det er i orden.
Skal jeg sænke kompressionen med større top pakning?
Behøver jeg turbo manifold? nu er det sådan at begge manifolderne møder hinanden, og der kunne jeg evt. monter turboen. Der er også plads til at føre rør til den ene og anden side.
Er 0,8 i tryk ikke meget med standart indmad?
Hvilken turbo skal jeg bruge?
Hvor stort skal mit udstødnings system være?
Skal jeg bar droppe katten?
Skal jeg bar bruge original indsugning? (nok ja)
Hvad med Wastgate og Dumpventil? (vil gerne have lyden)
Andet jeg skal tage højde for?
Mvh Emil
Hvordan vil du se holdbarheden?
Nej, jeg spurgte ikke om v6 dieseludgavens dele passer over. Jeg tror endelig heller ikke jeg ville have fået et svar jeg kunne bruge til noget.
Jeg syntes faktisk godt om din ide med standart indmad og så 0,8 i tryk. Men har lige et par spørgsmål hvis det er i orden.
Skal jeg sænke kompressionen med større top pakning?
Behøver jeg turbo manifold? nu er det sådan at begge manifolderne møder hinanden, og der kunne jeg evt. monter turboen. Der er også plads til at føre rør til den ene og anden side.
Er 0,8 i tryk ikke meget med standart indmad?
Hvilken turbo skal jeg bruge?
Hvor stort skal mit udstødnings system være?
Skal jeg bar droppe katten?
Skal jeg bar bruge original indsugning? (nok ja)
Hvad med Wastgate og Dumpventil? (vil gerne have lyden)
Andet jeg skal tage højde for?
Mvh Emil
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
Hej Emil
et forslag kunne jo være at sænke din nuværende kompresion til ca 9-1 tykkere toppakninger eller neddrejet stempler.
montere 2 små turboer, instalere et tillægs sprøjt evt MF2 en god intercooler og så nøjes med et ladetryk på 0.5-0.6 og du vil have omkring 300hk+ hvilket egentlig ikke er så dårligt, og det kan jo gøres for en rimelig penge og så er der en chance for at gearkassen holder lidt længere
iøvrigt et spændende projekt som vi gerne hører mere til
mvh Robert
et forslag kunne jo være at sænke din nuværende kompresion til ca 9-1 tykkere toppakninger eller neddrejet stempler.
montere 2 små turboer, instalere et tillægs sprøjt evt MF2 en god intercooler og så nøjes med et ladetryk på 0.5-0.6 og du vil have omkring 300hk+ hvilket egentlig ikke er så dårligt, og det kan jo gøres for en rimelig penge og så er der en chance for at gearkassen holder lidt længere
iøvrigt et spændende projekt som vi gerne hører mere til
mvh Robert
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
emil
Det lyder fornuftig! jeg skal bar finde ud af hvilken turboer jeg skal have. Jeg ved ikke helt med det MF2 system, jeg er måske mere til en anden form for motorstyring. Så vil jeg selv lave turbo manifolderne, når jeg har fundet ud af hvilken turboer jeg skal have. jeg skal vel have udstødnings system på 3".
mvh emil
mvh emil
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
Hej Emil
har lige lavet en hurtig regning på 2 turboer , hvis vi tager udgangspunkt i at at din 3.0 skal trække til 6400 omdr. med 0.5bar så kan du bruge 2 stk garret T2. med kompressortrim 60 og en turbine a/r 0.63 det vil give dig ca. 300hk og ved 0.6bar ca. 319hk med intercooler
husk hvis du selv laver ustødningsmanifolde at de er rimelige ens så de flower det samme
god fornøjelse
mvh Robert
har lige lavet en hurtig regning på 2 turboer , hvis vi tager udgangspunkt i at at din 3.0 skal trække til 6400 omdr. med 0.5bar så kan du bruge 2 stk garret T2. med kompressortrim 60 og en turbine a/r 0.63 det vil give dig ca. 300hk og ved 0.6bar ca. 319hk med intercooler
husk hvis du selv laver ustødningsmanifolde at de er rimelige ens så de flower det samme
god fornøjelse
mvh Robert
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
emil
Hej Robert,
Mange tak for udregningen:)
Skal jeg høre hos en forhandler hvor stor min manifold skal være, altså i dia. eller skal det bar være samme størrelse om udmundingen på udstødnings kanalen?
Også skal hvert rør fra hver cylinder vel være lige langt, jeg har tænkt mig at svejse det ud af nogen kedel rørs bøjninger.
Skal mit udstødnings system bar være de 3”? Eller skal jeg først se hvor stor udmundingen på turboerne er?
Olien til turboerne kan jeg hente den fra hvert topstykke, og retur til bundkaret?
Mvh emil
Mange tak for udregningen:)
Skal jeg høre hos en forhandler hvor stor min manifold skal være, altså i dia. eller skal det bar være samme størrelse om udmundingen på udstødnings kanalen?
Også skal hvert rør fra hver cylinder vel være lige langt, jeg har tænkt mig at svejse det ud af nogen kedel rørs bøjninger.
Skal mit udstødnings system bar være de 3”? Eller skal jeg først se hvor stor udmundingen på turboerne er?
Olien til turboerne kan jeg hente den fra hvert topstykke, og retur til bundkaret?
Mvh emil
-
emil
-
Fabritius
- Medlem
- Indlæg: 108
- Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
-
emil
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Til bi-turbo tror jeg ville lave manifoldene med T25 flanger. Så kan du altid skifte til Garreth GT25 (kugleleje) modellerne senere hvis du vil opgradere. Til at starte med kunne du evt. finde et par brugte T25 ladere og smide på. Mener dem med A/R 0.48 på kompressorsiden går op til ca. 180-190 hk. De burde ikke være så svære at finde brugt.
Du nævnte også at din nuværende manifold går sammen til en. Måske det var nemmere at følge det udgangspunkt og sætte en turbo på...
Du nævnte også at din nuværende manifold går sammen til en. Måske det var nemmere at følge det udgangspunkt og sætte en turbo på...
-
emil
Er t3 ikke med kugleleje?
jeg er ikke så glad for brugte dele og især ikke turboer, men hvis jeg køber dem i usa så er de heller ikke så dyre, men så kunne jeg lige så godt købe nogle store fra starten, ville det var være GT25?
jeg er blevet enig med mig selv om at det skal være bi-turbo, for ikke at få så meget turbo tøven.
jeg er ikke så glad for brugte dele og især ikke turboer, men hvis jeg køber dem i usa så er de heller ikke så dyre, men så kunne jeg lige så godt købe nogle store fra starten, ville det var være GT25?
jeg er blevet enig med mig selv om at det skal være bi-turbo, for ikke at få så meget turbo tøven.