Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005, 23:16 
Hej.

Hvordan vil du se holdbarheden?
Nej, jeg spurgte ikke om v6 dieseludgavens dele passer over. Jeg tror endelig heller ikke jeg ville have fået et svar jeg kunne bruge til noget.
Jeg syntes faktisk godt om din ide med standart indmad og så 0,8 i tryk. Men har lige et par spørgsmål hvis det er i orden.
Skal jeg sænke kompressionen med større top pakning?
Behøver jeg turbo manifold? nu er det sådan at begge manifolderne møder hinanden, og der kunne jeg evt. monter turboen. Der er også plads til at føre rør til den ene og anden side.

Er 0,8 i tryk ikke meget med standart indmad?
Hvilken turbo skal jeg bruge?
Hvor stort skal mit udstødnings system være?
Skal jeg bar droppe katten?
Skal jeg bar bruge original indsugning? (nok ja)
Hvad med Wastgate og Dumpventil? (vil gerne have lyden)
Andet jeg skal tage højde for?

Mvh Emil


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2005, 01:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Hej Emil

et forslag kunne jo være at sænke din nuværende kompresion til ca 9-1 tykkere toppakninger eller neddrejet stempler.
montere 2 små turboer, instalere et tillægs sprøjt evt MF2 en god intercooler og så nøjes med et ladetryk på 0.5-0.6 og du vil have omkring 300hk+ hvilket egentlig ikke er så dårligt, og det kan jo gøres for en rimelig penge og så er der en chance for at gearkassen holder lidt længere

iøvrigt et spændende projekt som vi gerne hører mere til

mvh Robert

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 00:18 
Det lyder fornuftig! jeg skal bar finde ud af hvilken turboer jeg skal have. Jeg ved ikke helt med det MF2 system, jeg er måske mere til en anden form for motorstyring. Så vil jeg selv lave turbo manifolderne, når jeg har fundet ud af hvilken turboer jeg skal have. jeg skal vel have udstødnings system på 3".

mvh emil


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 01:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Hej Emil

har lige lavet en hurtig regning på 2 turboer , hvis vi tager udgangspunkt i at at din 3.0 skal trække til 6400 omdr. med 0.5bar så kan du bruge 2 stk garret T2. med kompressortrim 60 og en turbine a/r 0.63 det vil give dig ca. 300hk og ved 0.6bar ca. 319hk med intercooler
husk hvis du selv laver ustødningsmanifolde at de er rimelige ens så de flower det samme
god fornøjelse :D

mvh Robert

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 10:56 
Hej Robert,

Mange tak for udregningen:)

Skal jeg høre hos en forhandler hvor stor min manifold skal være, altså i dia. eller skal det bar være samme størrelse om udmundingen på udstødnings kanalen?
Også skal hvert rør fra hver cylinder vel være lige langt, jeg har tænkt mig at svejse det ud af nogen kedel rørs bøjninger.
Skal mit udstødnings system bar være de 3”? Eller skal jeg først se hvor stor udmundingen på turboerne er?
Olien til turboerne kan jeg hente den fra hvert topstykke, og retur til bundkaret?

Mvh emil


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 11:50 
jeg var lige inde og kigge på den t2 og så at den kun kunne leverer op til 165hk og med 2 så op til de tdobbelt vel!
ville det ikke være bedre at tage fx t3?

mvh emil


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 12:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
Indlæg: 108
Geografisk sted: Roskilde
Det kommer an på hvor mange heste du har tænkt dig at skulle lave.

_________________
Greeting
Master Fabritius

Smoke tires
Not drugs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 12:28 
300 til at starte med, men hvis jeg senere vil skifte til smede stempler så ville jeg nok gå efter ca. 400. hvis resten af motor kan holde til det.
Men vil en t3 være lige så hurtigt som en t2? altså i opstart!

Mvh Emil


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 13:39 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Til bi-turbo tror jeg ville lave manifoldene med T25 flanger. Så kan du altid skifte til Garreth GT25 (kugleleje) modellerne senere hvis du vil opgradere. Til at starte med kunne du evt. finde et par brugte T25 ladere og smide på. Mener dem med A/R 0.48 på kompressorsiden går op til ca. 180-190 hk. De burde ikke være så svære at finde brugt.

Du nævnte også at din nuværende manifold går sammen til en. Måske det var nemmere at følge det udgangspunkt og sætte en turbo på...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 13:44 
Er t3 ikke med kugleleje?
jeg er ikke så glad for brugte dele og især ikke turboer, men hvis jeg køber dem i usa så er de heller ikke så dyre, men så kunne jeg lige så godt købe nogle store fra starten, ville det var være GT25?

jeg er blevet enig med mig selv om at det skal være bi-turbo, for ikke at få så meget turbo tøven.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team