Dellorto og tændingsproblem på Volvo 240..
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Okay, kan en standard Map sensor bruges? For så kan jeg vel bare bruge den som sidder på motoren som er i nu (b230k).. Hvad med næste søndag, er det muligt jeg kan kigge forbi der? der er nok nemmere at forstå det når man har set systemet i virkeligheden.. Skriv evt. en privat besked hvis vi skal aftale nærmere ang. det at jeg kigger forbi.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Volvo-Dennis skrev:Okay, kan en standard Map sensor bruges? For så kan jeg vel bare bruge den som sidder på motoren som er i nu (b230k).. Hvad med næste søndag, er det muligt jeg kan kigge forbi der? der er nok nemmere at forstå det når man har set systemet i virkeligheden.. Skriv evt. en privat besked hvis vi skal aftale nærmere ang. det at jeg kigger forbi.
Map sensoren er indbygget i MS, så det eneste du behøver er en lille ombygning af fordeleren, Modulet har du i forvejen fra motoren.
Crank trigger udgaven er et lækkert alternativ, men der ikke mange muligheder på en b230 motor. Uden man skal til at modeficere svingnings dæmper, eller skjoldet over tandremmen. der er mindre end 2,5 mm og ingen centrering på svingningsdæmperen.
På en b 23 motor ser det lidt nemmere ud da det er et separat narv med løse remskiver, der er boltet sammen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
>>>MortenVJ>>> OK! Så er det jo faktisk meget få dele man skal have fat i! Kan man ikke bare få fat i remskiven fra en B23'er så? det passer vel over uden problemer?.. Hvis man skal lave crank trigger ud af remskiven fra en B23, skal det stykke plade så bare svejses på, eller boltes på?
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Desværre passer det nok ikke lige over remhjulene.
Da selv eftermarkeds aluhjul har forskelligt varenr.
Kører selv med en b230 med crank trigger, men valgte en modeficeret hall fra en strømfordeler, og en 1,5 mm tyk plade, der var skruet fast i den solide del af vibrationddæmperen, og skruerne blev derefter sikret med en svejseklat. Men selv om jeg brugte undersænkede skruer, så tog den lidt af skjoldet.
Henriks model kræver et lidt kraftigere materiale da den trigget på periferien, eller i det lodrette plan, min trigger i det vandrette. som jeg har set det, har dog aldrig set hans trigger opsætning på en b23 motor.
Et billede vilde være helt fint, da jeg selv er ved at bygge en b23 variant.
En låst fordeler virker helt fint, en cranktrigger er lidt mere præsis.
Fordelen med en cranktrigger er at man kan bruge fordeleren som nødsystem.
Min første tanke da jeg byggede sparkdelen på.
Hvis jeg ikke kunne få det til at virke så kunne jeg altid bygge tilbage
Det har ikke været nødvendigt endnu.
MVH
Morten
Da selv eftermarkeds aluhjul har forskelligt varenr.
Kører selv med en b230 med crank trigger, men valgte en modeficeret hall fra en strømfordeler, og en 1,5 mm tyk plade, der var skruet fast i den solide del af vibrationddæmperen, og skruerne blev derefter sikret med en svejseklat. Men selv om jeg brugte undersænkede skruer, så tog den lidt af skjoldet.
Henriks model kræver et lidt kraftigere materiale da den trigget på periferien, eller i det lodrette plan, min trigger i det vandrette. som jeg har set det, har dog aldrig set hans trigger opsætning på en b23 motor.
Et billede vilde være helt fint, da jeg selv er ved at bygge en b23 variant.
En låst fordeler virker helt fint, en cranktrigger er lidt mere præsis.
Fordelen med en cranktrigger er at man kan bruge fordeleren som nødsystem.
Min første tanke da jeg byggede sparkdelen på.
Hvis jeg ikke kunne få det til at virke så kunne jeg altid bygge tilbage
Det har ikke været nødvendigt endnu.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Her er to
det første blev ændret til 60 grader lukket og 120 grader åbent, istedet for det du ser her.
Hall giverren er modeficeret, magneten flyttet, og en ekstra magnet er tilføjet.
Billed 2 viser det monteret
Det har en del side kast, og højdekast, men det er underordnet grundet sensorens opbygning.
MVH
Morten
det første blev ændret til 60 grader lukket og 120 grader åbent, istedet for det du ser her.
Hall giverren er modeficeret, magneten flyttet, og en ekstra magnet er tilføjet.
Billed 2 viser det monteret
Det har en del side kast, og højdekast, men det er underordnet grundet sensorens opbygning.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Min giver kommer fra en Saab 900, men den har samme nr som en volvo.
Egentlig er det ligegyldigt da alle strømfordeler monterede Hall givere har samme virkemåde.
Ser magneten, kan ikke se den grundet blænden.
Stikket til hall giveren passede ikke, og så slagtede jeg en Vag fordeler
for stikkets skyld, sensoren var mindre ombygnings venlig.
MVH
Morten
Egentlig er det ligegyldigt da alle strømfordeler monterede Hall givere har samme virkemåde.
Ser magneten, kan ikke se den grundet blænden.
Stikket til hall giveren passede ikke, og så slagtede jeg en Vag fordeler
for stikkets skyld, sensoren var mindre ombygnings venlig.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Volvo-Dennis skrev:Ok! Du skal have mange tak for hjælpen indtil videre. Jeg får lige fundet ud af noget med det MS
Der er vel nok til et par afteners læsning eller XX.
Du dropper vel relativt snart karburatorene, når du ser fordelene ved benzindelen, ift, nogle relativt dumme analoge karburatorer.
Men så kører ruletten, og hvor skal man stoppe
Her er et link til en samling links, som forhåbentlig vokser sig større.
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12751
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html