bmwmanden skrev:Med hensyn til et rigtigt antilag system(med indsprøjtning+tænding i udstødningstakten) så villle jeg nok anbefale nogle MEGET dyre stempler...standard stempler forsvinder HURTIGT hvis man leger med det...har selv brændt splinternye smedestempler til 1.5 bar af ved at lege med det der...
Lyder da interessant.
Hvordan skulle stemplerne kunne tage skade pga dette system?
Jeg vil medgå at du varmer udstødningsventilerne voldsomt, og vil dermed få et hotspot i forbrændingskammeret der kan føre til alvorlig tændingsbanken, og af den vej ødelægge stemplerne, men antilagget kan ikke gøre det direkte. Nærmest tværtimod.
Jeg har da kendskab til flere biler der kører med det på std stempler, så mon ikke der har været andet galt.
Iøvrigt; Stempler kan koste flere tusinde pr.styk og alligevel smelte i smadder. Samtidigt kan nogen få nær std stempler og toppakninger til at holde til fantastiske effekter.
The keyword er altid: Forbrændingens kvalitet.
Læs:tændingsbanken.....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Spirrillen
Hvad med at se det fra en helt anden synsvinkel.
Har du brug for topeffekten? eller er det momentet i bunden du er efter?
Buntræk i en b230et laves således.
1. skift topstykke til et fra en A motor, og sælg mig det gamle 2. Find en t knast.
3.Turbo og manifold fra en 940.
4 Megasquirt eller lignene.
5. Her bliver det dyrt. en marinekrumtap med opgraderede plejlstænger, og stempler.
Maks. ydelse ikke meget over 200 hk, men tilgængæld et moment der vil noget helt fra bunden.
nu anser jeg ikke mig selv for det store lys mht efi systemer men det undre mig at man kan brænde stæmpler af ved det der omtales her .
min betragtning er .
hvis man har et system (ms) der kan adde en betragtelig mængde benzin (sørg for overdimmentionerede dyser) og retarde tændingen så kan der da ikke ske noget verken med ventiler eller stempler .
vi skal ogse huske på at der ikke er tale om mere end et par sekunder i ny og næ som jeg forstår det.
selv har min chevy motor (std) overlevet nos med 1000 gr
dette pga for mager blanding.
men med rigeligt benzin kan man væl sænke tempen til hvadsomhelst.
Ja stemplerne bliver fuldstændig rødglødende...det siger også sig selv...der bliver lavet en forbrænding 2 gange nu i stedet for kun een ud af fire takter...det slider hårdt...
DVS. at du laver bmwen om til totakts? eller hvad? der er ingen stempler der kan holde til tændingsbanken.... der er blot nogen der holder l æ n g r e end andre! PS. har stadig tilgode at se alu blive rødt. er det noget du har læst om i BILL og BEN?
Ja stemplerne bliver fuldstændig rødglødende...det siger også sig selv...der bliver lavet en forbrænding 2 gange nu i stedet for kun een ud af fire takter...det slider hårdt...
Tror skida du har drukket lidt af natpotten.
Prøv lige at definere helt præcist hvor den varme du snakker om skulle komme fra. Du rykker tændingen voldsomt bagud, hvilket medfører at stemplet er udsat for forbrændingen i meget kortere tid end feks under WOT, plus du kører med en væsentligt federe blanding.
Begge dele er stærkt kølende.
Hvor kommer varmen fra? Det siger nemligt _bestemt_ ikke sig selv.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Ja stemplerne bliver fuldstændig rødglødende...det siger også sig selv...der bliver lavet en forbrænding 2 gange nu i stedet for kun een ud af fire takter...det slider hårdt...
Jeg har også meget svært ved at se logikken i denne påstand.
Konsekvensen af antilag bør være at stemplet ikke får ekstra varme snarere tværtimod.
Det der bliver varmt er udstødnings ventiler, udstødningsmanifold, og turbo.
Da forbrændingen sker hovedsagligt efter forbrændings kammeret.
Den eneste grund til brændte stempler, er at udstødnings ventilen stadig er så varm ved næste kompressions takt at den kan antende blandingen spontant, og så er der helt sikkert hul i stemplet, men så vil jeg mene at ventilen er brændt af for længst.
formel 1 bilerne kørte engang med et system hvor der var en forbindelse mellem indsugning og udstødnings manifold..... lidt ligesom en blow off..... men hvor den frisk luft bliver sendt om i manifolden lige før turboen...... det for sammen med høj varme og en fede uforbrændt benzin blanding, turboen til at virke som en jet turbine effekt.....
Hmm, ligesom de systemer med sekundær luft til udstødningsmanifolden, som sammen med federe blanding skulle opvarme lambdasonden hurtigere?
Kunne det evt. være en mulighed??
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..