Side 3 af 3
: 25 jan 2005, 07:18
af Havneren
Kompressionsforholdet koster ikke SÅ dyrt...
16v turbo
: 25 jan 2005, 20:37
af Morten coupe
Jeg kører med samme type motor i min fiat coupe. En 2,0 16v med turbo. De kører med et ladetryk på 0,8 bar standard. Du skal ha lavet en chip som Thomas siger. Begynd ik bare at hæve trykket, det kan koste penge!! Og det Thomas siger med de 80hk er også rigtig nok. Hans blev målt hos VAE i slagelse 282hk og 353nm v 1,35 bar. Min egen blev målt med en T3/4 turbo og anden chip, den gav 260hk og 380nm v 1bar.
: 26 jan 2005, 07:05
af Havneren
Nå ja... Men nu er oplysningerne jo så også lige pludselig anderledes. Nu er det jo lige pludselig 0,8 bar standart i stedet for 1,2 som Thomas oplyste... Trykket er altså pludeslig hævet med 0,55bar. Der ud over kan jeg næsten ikke forestille mig andet end at man inden chippen lige har sadt et lidt mere frit udstødningssystem på... Tændingen bliver jo så også bearbejdet en anelse med chippen - 80hk er da lige pludelig INTET problem. Det tror jeg da gerne med de nye oplysninger her.
v/h christian
Jeps
: 26 jan 2005, 07:56
af Morten coupe
Ja det er jo ik bare at hæve trykket. tænding osv. skal jo også være med. Tænding betyder en hel del. Den Thomas har er født uden kat og kører med 3" udstødning. Min er født med kat som "desværre" er død;o) men kører nu også med 3" udstødning.