: 21 jan 2005, 18:49
UPS!! jeg var vist ikke logget ind. ( Gæst = Doc 309)
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Transitfar skrev:Hej Christian.
Det er godt nok grove pædagogiske virkemidler, du disker op med......
Jo-tak, en defekt katalysator, der virker som en prop i udstødningen, det er en sjov nød at knække......
Og sådan som du stiller det op, kan jeg da godt se, at en prop er en prop.
Nogle er bare mere effektive end andre, og i nogle maskiner søger man ABSOLUT OPTIMALE arbejdsbetingelser.
Men så kan du til gengæld få lidt ekstra lektier for:
Er det rigtigt som Mads B skriver:Mads B 405 2.0 skrev:.... før turboen er det mest optimalt hvis modtrykket ikke er ret meget højere end ladetrykket
Svaret bedes naturligvis begrundet...
PS: Er på vulkaner fra ca. nu til søndag aften.....
Hej Henrik (møtrikker fundet frem, sendes snarest...![]()
)
www.very.de virker da også (ja, jeg ved godt, at den er gammel..)
V/H Lars
Havneren skrev:
Hie... Grove midler? Egentligt var det et forsøg på at svare igen med nøjagtig samme midler... Så tingene er i balance du ved.
Svar: Det mest optimale var vacum i udst. manifolen.
Var det en quiz?
Hvad har jeg vundet?
v/h chritian
Havneren skrev:Egentligt har mig og henrik løst dette problem på en anden måde for at få sug i udstødningen...
Se her... Vi har taget patent på det, så ingen efterligninger tak!!!
Ikke for at prale, men jeg er artisten bag tegningen.
Morten VJ skrev:Efter turboen er vi ikke intersseret i nogen form for energi optagelse, og kører derfor et 4" rør ud lige efter højre forhjul, eller gør vi det. ikke hvis man køre i den til dagligt, Morten