Mere effekt endnu! i volvo B23et..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#141 Indlæg af lqs »

lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#142 Indlæg af lqs »

lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#143 Indlæg af lqs »

lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#144 Indlæg af lqs »

LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#145 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!


Den medbragte stuepige, eller en ekstern? :up:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#146 Indlæg af VAG mekaniker »

HenrikGM skrev:
lqs skrev:LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!


Den medbragte stuepige, eller en ekstern? :up:


:grin:
v/h Peter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#147 Indlæg af Havneren »

lqs skrev:lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?


Ja... Hvordan sker det lige???

Den må jo have droppet noget af inertimomentet når den viser så mange flere nm ved RH. Samtidig indikere kurven kraftigt hjulspind...

Men omvendt... Hvis den laver mere hjulspind på den rulle uden sensoren på end på rullen med sensoren - Vil det så ikke forklare det? Så vil den vel slet ikke trække trække den rulle med op i samme grad...

V/h Chr
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#148 Indlæg af HenrikGM »

natmekanikeren skrev:AFR er logget på en bredbåndsonde så ingen forsinkelse igennem en slange
Vdr.dæmpning af trykmåling,kan jeg jo forsøge mig frem,men mon ikke Henrik allerede har forsøgt det,og ved en hel masse om det

otto


Hej Otto.

Du indsætter et lille bensinfilter på slangen, nær feltet. Så skaffer du en lille justerbar ventil, feks en gammeldags bensinhane, eller en trykluft drøvleventil(måske lqs kan finde een?) og indsætter i slangen, tæt på filteret, på motorsiden.

Så finder du en bil som Dennis´s der har lidt ujævnt signal, og ruller først med ren slange, derefter med drøvle+filter åben.

Første rul med ren slange er noget ujævn. Andet rul med drøvlingen helt åben er bedre, men stadigt ujævn. Det du går efter et at skrue tilpas langt ned for drøvlingen indtil den synligt begynder at påvirke kurven på den stigende flanke, herefter skruer du lige en smule op igen. Der har du max dæmpning.

Slangens længde, filterets størrelse og drøvlingens diameter er bestemmende.

Kan du ikke finde en drøvleventil så kan du evt varme bensinfilteret og smelte enden sammen på det, og herefter bore et lille hul. 1,5mm er nok ikke et helt tosset udgangspunkt, men afhænger alene af hvor stor filteret er. NEmmest at skrue på en drøvle indtil det påvirker kurvens stigning når bilen sætter tryk, og så skrue lidt tilbage.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#149 Indlæg af Volvo-Dennis »

Vil lige selv indskyde at Otto havde monteret sonden i enden af udstødningen, og RH havde den skruet i en tilegnet forskruning i forrøret...

Og att: LQS, du siger montoren skriger på mere tryk, denne mening deler dem er chipper den ikke med mig. har spurgt før om den ikke kunne køre højere tryk..
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#150 Indlæg af Havneren »

Volvo-Dennis skrev:Vil lige selv indskyde at Otto havde monteret sonden i enden af udstødningen, og RH havde den skruet i en tilegnet forskruning i forrøret...

Og att: LQS, du siger montoren skriger på mere tryk, denne mening deler dem er chipper den ikke med mig. har spurgt før om den ikke kunne køre højere tryk..


Det kan være svært at se ude fra, men jeg syntes ikke din turbo lignede noget der kunne levere galt meget mere - Hvad er den rated til?

V/h Chr
Besvar