Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 163 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 15:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 15:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 15:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 15:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 15:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!


Den medbragte stuepige, eller en ekstern? :up:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 15:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
HenrikGM skrev:
lqs skrev:
LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!


Den medbragte stuepige, eller en ekstern? :up:


:grin:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 15:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
lqs skrev:
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?


Ja... Hvordan sker det lige???

Den må jo have droppet noget af inertimomentet når den viser så mange flere nm ved RH. Samtidig indikere kurven kraftigt hjulspind...

Men omvendt... Hvis den laver mere hjulspind på den rulle uden sensoren på end på rullen med sensoren - Vil det så ikke forklare det? Så vil den vel slet ikke trække trække den rulle med op i samme grad...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 16:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
natmekanikeren skrev:
AFR er logget på en bredbåndsonde så ingen forsinkelse igennem en slange
Vdr.dæmpning af trykmåling,kan jeg jo forsøge mig frem,men mon ikke Henrik allerede har forsøgt det,og ved en hel masse om det

otto


Hej Otto.

Du indsætter et lille bensinfilter på slangen, nær feltet. Så skaffer du en lille justerbar ventil, feks en gammeldags bensinhane, eller en trykluft drøvleventil(måske lqs kan finde een?) og indsætter i slangen, tæt på filteret, på motorsiden.

Så finder du en bil som Dennis´s der har lidt ujævnt signal, og ruller først med ren slange, derefter med drøvle+filter åben.

Første rul med ren slange er noget ujævn. Andet rul med drøvlingen helt åben er bedre, men stadigt ujævn. Det du går efter et at skrue tilpas langt ned for drøvlingen indtil den synligt begynder at påvirke kurven på den stigende flanke, herefter skruer du lige en smule op igen. Der har du max dæmpning.

Slangens længde, filterets størrelse og drøvlingens diameter er bestemmende.

Kan du ikke finde en drøvleventil så kan du evt varme bensinfilteret og smelte enden sammen på det, og herefter bore et lille hul. 1,5mm er nok ikke et helt tosset udgangspunkt, men afhænger alene af hvor stor filteret er. NEmmest at skrue på en drøvle indtil det påvirker kurvens stigning når bilen sætter tryk, og så skrue lidt tilbage.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 18:50 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Vil lige selv indskyde at Otto havde monteret sonden i enden af udstødningen, og RH havde den skruet i en tilegnet forskruning i forrøret...

Og att: LQS, du siger montoren skriger på mere tryk, denne mening deler dem er chipper den ikke med mig. har spurgt før om den ikke kunne køre højere tryk..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2006, 19:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Volvo-Dennis skrev:
Vil lige selv indskyde at Otto havde monteret sonden i enden af udstødningen, og RH havde den skruet i en tilegnet forskruning i forrøret...

Og att: LQS, du siger montoren skriger på mere tryk, denne mening deler dem er chipper den ikke med mig. har spurgt før om den ikke kunne køre højere tryk..


Det kan være svært at se ude fra, men jeg syntes ikke din turbo lignede noget der kunne levere galt meget mere - Hvad er den rated til?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 163 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 76 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team