Side 14 af 32

: 04 jun 2007, 08:28
af kadettcqp
Martin! skrev:Lige noget andet, hvad skete der med den supra mk3 (mener han hed per ham der kørte den) lavde den ikke også tiden omkring de 10sek...???


Han udelukkede sig selv ved at køre 2 tider under hvad bilen var godkendt til. (11sek) Hans første tid under var 9.97 og så kørte han en lav 10'er om søndagen. Det er så fair nok at han bliver udelukket. Hvad jeg så slet ikke forstår er at man kan lade Per fortsætte i showklassen? Det er af uransagelige årsager sikrere at køre i showklassen end de andre? Brian fik jo også lov til at fortsætte i showklassen.

Det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod at de kører, kender begge to og især Per. Men forstår bare ikke hvordan man kan sætter sikkerheden til vægs i showklasse??? Det virker for mig rimeligt sindsygt!

Men bortset fra det syntes jeg at arrangementet havde lært meget i forhold til sidste år! Er enige i de betragtninger der findes på efterz.

: 04 jun 2007, 09:30
af Martin!
kadettcqp skrev:
Martin! skrev:Lige noget andet, hvad skete der med den supra mk3 (mener han hed per ham der kørte den) lavde den ikke også tiden omkring de 10sek...???


Han udelukkede sig selv ved at køre 2 tider under hvad bilen var godkendt til. (11sek) Hans første tid under var 9.97 og så kørte han en lav 10'er om søndagen. Det er så fair nok at han bliver udelukket. Hvad jeg så slet ikke forstår er at man kan lade Per fortsætte i showklassen? Det er af uransagelige årsager sikrere at køre i showklassen end de andre? Brian fik jo også lov til at fortsætte i showklassen.

Det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod at de kører, kender begge to og især Per. Men forstår bare ikke hvordan man kan sætter sikkerheden til vægs i showklasse??? Det virker for mig rimeligt sindsygt!

Men bortset fra det syntes jeg at arrangementet havde lært meget i forhold til sidste år! Er enige i de betragtninger der findes på efterz.


Ok takker.. Mente også den kørte helt gode tider, der var sku et par hurtige mellem i år..

: 04 jun 2007, 10:08
af kadettcqp
Ja det var rigtig hurtigt felt i år. Man skulle under 11 sek i baghjul med tryk for at gå videre til finalen!

: 04 jun 2007, 11:16
af Saab-Daniel
Saab-Daniel skrev:Det ser sørme ud til at der må køres helt ned til 9.70 i breakout til dhb i år, der kan man bare se!
Reglerner findes her: http://www.movingmedia.dk/vmax/regler.pdf
Det jeg ikke forstår er, hvordan det kan lade sig gøre at køre under 11 sekunder, for så skal bur osv, mig bekendt, være godkendt, ligesom føreren skal have en licens for at måtte køre??
Ligesom under 11 sekunder betyder, at der ikke længere køres streetrace, men derimod dragrace: http://www.dasu.dk/media/filebank/org/r ... e_2007.pdf



Det var netop der, det "interessante", som Jonas kalder det, ligger, og som jeg ikke helt forstod i forbindelse med udgivelsen af relementet... Det bliver godkendt af DASU, hvilket betyder der må ligge muligheder for samme arrangermenter, med samme break-out, hvis man matcher sikkerheden der var til DHB. Denne kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke var til stede...
Daniel.

: 04 jun 2007, 13:57
af cossiemanden
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Normalt skiller de break out tider i hele sekunder, men lige pludselig er det 9,7 sec, ikke nogen tilfældig tid hvis du ser på den grønne escort tider.
Syntes DHB tilpasser regler til den ford..
Men uanset hvad DHB og latterlige regler siger, er brian i hans MK4 DK's hurtigste med 9,57 ved kun 1,6 bar, det kan ingen tage fra ham...
EDIT: Der var dog en ond camaro der lige kørte 10,50 lige efter.


Nu syntes jeg godt nok lige at du glorificerer den supra lidt for meget :roll:
At DHB bliver bygget op efter michaels escort er noget lodret vrøvl!
Hvorfor de lige valgte en 9,7sec tid må have noget at gøre med at der blev kørt nogle 9,9sec tider efter dhb sidste år, og at dasu så er gået med til den 9,7sec regel for ikke at udelukke de biler som folk kommer for at se(michaels escort, brians supra, tjuk bmw osv)
Brians supra er bygget efter 7,5 breakout og er naturligvis iorden sikkerhedsmæssigt, michaels mangler kun faldskærmen og brandslukning det samme med tjuk`s.
Iøvrigt så var der en bred enighed om at brians supra er noget at det vildeste i DK og der er fuld respekt for ham, men han valgte selv at køre som han gjorde.



MEN hvorfor vælger i at gå op i disse biler og sikkerheden omkring dem når de er tæt på det optimale hvad det angår?
Syntes det er mere vigtigt at se de mange andre biler som kørte lave 11 sec tider som absolut ingen sikkerhed havde???
En honda UDEN bur, en uno i kulfiber, et par toyota og nissan skraldede for vægt og igen UDEN bur???(kunne nemt blive ved)
Min egen er der bestilt bur til, selv med min gamle motor var den for hurtig til ikke at have bur i og den kørte enda kun lave 12sec tider, men hastighederne begynder altså at nærme sig 200 på 402m ganske voldsomt nu.

: 04 jun 2007, 16:32
af K-FINN
Cossiemand læs lige det der står på efterc.com, og sig igen at den grønne ikke bliver favoriseret, som du kan se på siden, og denne mening er nu mange steder, så er det en lidt mærkelig måde Dk's hurtigeste blev kåret, bla. folk ændre mening og div...

: 04 jun 2007, 16:41
af kadettcqp
Jeg vil dog lige påpege at den grønne escort næppe bliver godkendt til 7,5 med en bur der er boltet sammen! Har hørt at tykkelsen på rørene heller ikke vil leve op til de krav der stilles. Dette aner jeg dog intet om. Men et bur der er boltet sammen får ikke lov at køre 7,5.

Men du har 100% ret at lige de biler er nok nogle af dem der er bedst sikkerhedsmæssigt. Der var langt værre eksempler.

: 04 jun 2007, 20:10
af klyfax
efterz skrev:Her er mine kommentarer til DHB 2007:
http://www.efterz.com/dhb07.asp :reading:


Efter at have læst dette, syntes jeg godt nok DHB's måde at være på er helt hen i vejret!

: 05 jun 2007, 00:14
af Staalanden
klyfax skrev:
efterz skrev:Her er mine kommentarer til DHB 2007:
http://www.efterz.com/dhb07.asp :reading:


Efter at have læst dette, syntes jeg godt nok DHB's måde at være på er helt hen i vejret!


Ja har det helt på samme måde. Synes det er dybt latterligt

: 05 jun 2007, 15:06
af kadettcqp
Ja men nu skal alt der bliver sagt om årets DHB jo ikke være negativt. Jeg syntes klart det er det bedste DHB jeg har været til, og har deltaget siden 2003 så har lidt at forholde mig til. Der var virkelig styr på førerne og på afviklingen af løbene. Der havde de sgu taget ved lære af de tidligere år.