Side 12 af 12
: 11 nov 2006, 18:59
af møffe
yep std cosworth motoren 205 og 200 blokken er fyldt med lækre dele. dele som de fleste betaler en del penge for at eftermontere i almindelige gadebilers motore.
men hvor vidt en motor er en racermotor eller en std motor kan vel diskuteres i al evighed. et åbentfilter er jo også en tuningsdel i visses øjne.
men om det er en racermotor eller optimeret motor gør vel ikke den store forskel. bare det virker.
men jeg tror at gutten der har den blå WRC escort i norge bliver skuffet hvir man kalder hans 8-900hk motor for std pga den har en 200 WRC blok med niskasil foringer og andre lækre dele. men ellers så er det jo en cosworth blok og top så derfor standart . det samme har en astonmartin DB9R LEMANS racer det er trods alt 2 mondeo V6 motore sat sammen. men stadig ganske almindelig?
: 11 nov 2006, 19:14
af klyfax
cossiemanden skrev:klyfax skrev:lol hvad fanden er idé ved sådan en diskusion, hvordan motoren er opbygget?
Det skal du nok diskutere med en som ved noget om ford og hvad de byggede motoren til. For det aner jeg ikke noget om, og gider heller ikke finde ud af det.
Men ser vi det efter dine øjne så er 1.6 20V toyota motoren stadige en gade motor da den aldrig har set en bane sammen med et toyota team.
Men vil nu stadige mene at din motor er en gade motor da den er serie produceret til bla. en gadebil. Så skal den jo også holde til en gadebil, og ikke til et par enkelte løb som en rally motor. At man så har skruet den op til rally, fordi man ikke behøves end nær så god holdbarhed det er jo så hvad det er...
Øhh nu ved jeg så alt om en cossiemotor, og den er kun produceret til rally, og ikke til gade, ergo en race motor.
At den så blev neddroslet pga fourening og folk ikke kunne styre bilen er noget andet, OG at den SKULLE produceres i 5000 eksemplarer til gaden for at få lov til at køre i rally-vm
Og hvad holbarhed så holder orriginal maskinen til minimum 500hk, 750 med andre stempler

Hehe som sagt så kender jeg ikke noget til Cosworth motor, og gider heller ikke kendes ved dem. Men hvis det var mening den skulle køre rally, ja så er det vel en racer motor, i en neddroslet version.
Men for at vende tilbage til mit spørgsmål for lang tidsiden, som du aldrig svaret, men bare vendte spørgsmålet, så jeg skulle svare, gjorde jeg så efter hvad jeg ved om den motor. Som sagt INTET. Men det ved jeg så nu og giver dig ret i at det nok er en racer motor.
Hvad gør en 1.6 20V toyota motor til en racer motor? Og denne gang kan du ikke bare vende spørgsmålet, så du er fri for at svare.
: 11 nov 2006, 20:14
af cossiemanden
klyfax skrev:cossiemanden skrev:klyfax skrev:lol hvad fanden er idé ved sådan en diskusion, hvordan motoren er opbygget?
Det skal du nok diskutere med en som ved noget om ford og hvad de byggede motoren til. For det aner jeg ikke noget om, og gider heller ikke finde ud af det.
Men ser vi det efter dine øjne så er 1.6 20V toyota motoren stadige en gade motor da den aldrig har set en bane sammen med et toyota team.
Men vil nu stadige mene at din motor er en gade motor da den er serie produceret til bla. en gadebil. Så skal den jo også holde til en gadebil, og ikke til et par enkelte løb som en rally motor. At man så har skruet den op til rally, fordi man ikke behøves end nær så god holdbarhed det er jo så hvad det er...
Øhh nu ved jeg så alt om en cossiemotor, og den er kun produceret til rally, og ikke til gade, ergo en race motor.
At den så blev neddroslet pga fourening og folk ikke kunne styre bilen er noget andet, OG at den SKULLE produceres i 5000 eksemplarer til gaden for at få lov til at køre i rally-vm
Og hvad holbarhed så holder orriginal maskinen til minimum 500hk, 750 med andre stempler

Hehe som sagt så kender jeg ikke noget til Cosworth motor, og gider heller ikke kendes ved dem. Men hvis det var mening den skulle køre rally, ja så er det vel en racer motor, i en neddroslet version.
Men for at vende tilbage til mit spørgsmål for lang tidsiden, som du aldrig svaret, men bare vendte spørgsmålet, så jeg skulle svare, gjorde jeg så efter hvad jeg ved om den motor. Som sagt INTET. Men det ved jeg så nu og giver dig ret i at det nok er en racer motor.
Hvad gør en 1.6 20V toyota motor til en racer motor? Og denne gang kan du ikke bare vende spørgsmålet, så du er fri for at svare.
Vendte skam ikke svaret for at undgå at svare på det
I mine øjne så er en 1,6L motor som laver 160hk ab fabrik, lidt mere end en "standard" motor, det skal forstås sådan at så har fabrikken gjort nogle ting ved toppen for at få den til at yde mere effekt(i dette tilfælde 20ventiler og større kanaler i toppen)
At bilen så ikke har deltaget i noget fabriksrace eller noget i den stil ændrer da ikke på at motoren er trimmet fra fabrikken igen til race?
Syntes du da ikke at en honda integra motor er en race trimmet motor fra fabrikken?
: 11 nov 2006, 21:02
af klyfax
Hehe det virkede bare sådan...
Næ, vil nu ikke betegne nogle af dem som direkte racer motor. Mere som standard motor som er fabriks tunet, eller race trimmet, som du kalder det....

: 11 nov 2006, 22:03
af Slavteren
er det ikke en lidt meningsløs diskution det her? og nej, hondas b-serie kan da ikke betragtes som en racer motor, da slet ikke når hele formålet med v-tec systemet er bedre økonomi og kørbarhed. der er racere der "piller v-tec sustemet fra " på deres racere...
: 11 nov 2006, 22:14
af klyfax
For nogen er alting meningsløst, for andre ikke.
I øvrigt slavteren, så passer fjedreben fra en EP91 på en EP71 starlet, og så har man muligheden for en Paseo bremse klump eller en EP91 bremse klump... Valgte selv EP91 bremser...
: 11 nov 2006, 22:43
af efterz
HenrikGM skrev:Hvilket potentiale der faktisk reelt er i motoren så vi lige et kort glimt af på feltet...
Hvis mr. EfterZ var lidt mere modig

med ladetrykket kunne den motor snilt lave +500hk. Den var endda meget godt på vej derop en kort overgang da WG slangen fløj af helvede til. Kurven mere end antydede det, trods den ikke helt fik lov at løbe kurven op...

hehe ja, det var sq lidt vildt da den WG slange lige fløj af, og bilen kortvarrigt lavede >2.5bar(gæt). 555nm og 431hk ved 5500rpm IIRC, inden rullefeltsoperatøren nåede at slippe speederen... Tjekkede lige min MS Log.. den kørte AFR på 14 på pågældende tidspunkt, så nok godt nok han nåede at slippe speederen

: 11 nov 2006, 23:30
af HenrikGM
efterz skrev:HenrikGM skrev:Hvilket potentiale der faktisk reelt er i motoren så vi lige et kort glimt af på feltet...
Hvis mr. EfterZ var lidt mere modig

med ladetrykket kunne den motor snilt lave +500hk. Den var endda meget godt på vej derop en kort overgang da WG slangen fløj af helvede til. Kurven mere end antydede det, trods den ikke helt fik lov at løbe kurven op...

hehe ja, det var sq lidt vildt da den WG slange lige fløj af, og bilen kortvarrigt lavede >2.5bar(gæt). 555nm og 431hk ved 5500rpm IIRC, inden rullefeltsoperatøren nåede at slippe speederen... Tjekkede lige min MS Log.. den kørte AFR på 14 på pågældende tidspunkt, så nok godt nok han nåede at slippe speederen

Tror det var v. 4500rpm.....! Fik du aldrigt den udskrift??
: 11 nov 2006, 23:38
af efterz
HenrikGM skrev:Tror det var v. 4500rpm.....! Fik du aldrigt den udskrift??
Nej, men jeg skal derop forbi i morgen, så kan jeg jo lige se om de stadig har den liggende i computeren...