Info om ABCON
Redaktør: Moderatorer
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
-
michael 1
Når abcon.dk har haft _under udarbejdelse_ til at stå under _Referencer_ og _testresultater_ og _Sponsorater_ og _Ofte stillede spørgsmål_ og _ mød os_ i flere år kan jeg ikke tage dem seriøst.
At nogen kan mærke forskel er ren og skær overtro, ligesom bilen køre bedre når den er nyvasket og støvsuget.
men fyld i bare det på jeres motore og gearkasser!!
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr ... 26rnum%3D3
Prøv evt selv at søge lidt infomationer om abcon rundt omkring på nettet!
her er lige en mere..
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr ... 6rnum%3D44
At nogen kan mærke forskel er ren og skær overtro, ligesom bilen køre bedre når den er nyvasket og støvsuget.
men fyld i bare det på jeres motore og gearkasser!!
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr ... 26rnum%3D3
Prøv evt selv at søge lidt infomationer om abcon rundt omkring på nettet!
her er lige en mere..
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr ... 6rnum%3D44
-
michael 1
Når abcon.dk har haft _under udarbejdelse_ til at stå under _Referencer_ og _testresultater_ og _Sponsorater_ og _Ofte stillede spørgsmål_ og _ mød os_ i flere år kan jeg ikke tage dem seriøst.
At nogen kan mærke forskel er ren og skær overtro, ligesom bilen køre bedre når den er nyvasket og støvsuget.
men fyld i bare det på jeres motore og gearkasser!!
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr ... 26rnum%3D3
At nogen kan mærke forskel er ren og skær overtro, ligesom bilen køre bedre når den er nyvasket og støvsuget.
men fyld i bare det på jeres motore og gearkasser!!
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr ... 26rnum%3D3
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Er temmelig sikker på at jeg i tidernes morgen læste en artikel i Motor (FDM blad) hvor det samme spørgsmål blev stillet. De rullede den pågældende bil før og efter og kunne dokumentere en pæn effektforøgelse. Dermed ikke sagt at det virker på alle biler men det plejer at være seriøst hvis FDM siger god for det.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Lige lidt at tænke over:
Diverse additiver reklamerer med at sænke friktionen til uanede lave værdier. Fint nok.
Gearkasser, differentialer, og hvad der ellers overfører effekt, og er smurt/kølet af olie vil selvsagt have gavn af noget der teflonbelægger alle overflader og dermed stort set fjerne al friktion. Fint nok.
Er der nogen der har skilt en gearkasse ad, og har set nærmere på hvordan følgende detaljer virker:
Syncromeshringe?
Spærredifferentialer?
Automatgear?
Alles funktion er _STÆRKT_ afhængig af friktion. Nul friktion(som der jo reklameres med) vil medføre at syncroniseringen ikke længere fungerer, at spærrediff, ikke spærrer så meget som en enkelt Nm, at automatgearer glider så det kan sammenlignes med milliongear....
Men måske teflonbelægningen er "intelligent" og selv kan finde ud af hvilke overflader der SKAL være friktion på, og hvilke man godt kan "lægge sig på"....?!??
Visse produkter som feks danco oil, kan sgu bruges på flerpladede vådkoblinger....humm, forklar mig lige ideen med at sænke friktioen på en vådkobling??
Man kan altså få en kobling til at fungere med en olie der stort set fjerne al friktion??!
Smart...
Ironi_off:
Disse produkter er så pissegode, og med de egenskaber de reklamerer med så er der _milliarder_ af indtjeningspotentiale, ALENE i den maritime verden. Alligevel skal ABCON(og alle lign produkter) sælges på diverse hjemmesider,A-Z og bilka, til hjemmemekanikere...?!
Næste problem: Visse produkter skal sateme omrystes......Nu ved jeg ikke lige hvor smarte folk er, men hvis der er partikler i et produkt der kan bundfalde, så kan du være stensikker på at oliefilteret skynder sig at sortere alt guffet fra, indtil filteret er stoppet til, hvorefter overtryksventilen i filteret står pivåben, hvilket betyder vi ligeså godt kan undlade filterelementet.....
Det er den elektriske turbolader omigen. Uanset hvor smart en indpakning den end er, uanset hvor sød hun ser ud på reklamerne, så kan man _IKKE_ købe en flydende værktøjskasse man kan hælde på.
Ikke uden at der medfølger visse ulemper!
Diverse additiver reklamerer med at sænke friktionen til uanede lave værdier. Fint nok.
Gearkasser, differentialer, og hvad der ellers overfører effekt, og er smurt/kølet af olie vil selvsagt have gavn af noget der teflonbelægger alle overflader og dermed stort set fjerne al friktion. Fint nok.
Er der nogen der har skilt en gearkasse ad, og har set nærmere på hvordan følgende detaljer virker:
Syncromeshringe?
Spærredifferentialer?
Automatgear?
Alles funktion er _STÆRKT_ afhængig af friktion. Nul friktion(som der jo reklameres med) vil medføre at syncroniseringen ikke længere fungerer, at spærrediff, ikke spærrer så meget som en enkelt Nm, at automatgearer glider så det kan sammenlignes med milliongear....
Men måske teflonbelægningen er "intelligent" og selv kan finde ud af hvilke overflader der SKAL være friktion på, og hvilke man godt kan "lægge sig på"....?!??
Visse produkter som feks danco oil, kan sgu bruges på flerpladede vådkoblinger....humm, forklar mig lige ideen med at sænke friktioen på en vådkobling??
Man kan altså få en kobling til at fungere med en olie der stort set fjerne al friktion??!
Smart...
Ironi_off:
Disse produkter er så pissegode, og med de egenskaber de reklamerer med så er der _milliarder_ af indtjeningspotentiale, ALENE i den maritime verden. Alligevel skal ABCON(og alle lign produkter) sælges på diverse hjemmesider,A-Z og bilka, til hjemmemekanikere...?!
Næste problem: Visse produkter skal sateme omrystes......Nu ved jeg ikke lige hvor smarte folk er, men hvis der er partikler i et produkt der kan bundfalde, så kan du være stensikker på at oliefilteret skynder sig at sortere alt guffet fra, indtil filteret er stoppet til, hvorefter overtryksventilen i filteret står pivåben, hvilket betyder vi ligeså godt kan undlade filterelementet.....
Det er den elektriske turbolader omigen. Uanset hvor smart en indpakning den end er, uanset hvor sød hun ser ud på reklamerne, så kan man _IKKE_ købe en flydende værktøjskasse man kan hælde på.
Ikke uden at der medfølger visse ulemper!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Grov spøjst at en hundedyr gearkasse på en Mi16 ikke tog skade, men derimod blev meget nemmere at skifte gear på...
Det var enten Abcon, eller give 18.000 for en ny gearkasse.. så Jeg prøvede produktet for sjov, og i det halve år inden jeg solgt den, fortrød jeg intet...
Det er op til jer selv at finde ud af hvad i skal tro på... Jeg kan jo kun tale af egen erfaring..
Det var enten Abcon, eller give 18.000 for en ny gearkasse.. så Jeg prøvede produktet for sjov, og i det halve år inden jeg solgt den, fortrød jeg intet...
Det er op til jer selv at finde ud af hvad i skal tro på... Jeg kan jo kun tale af egen erfaring..
-
michael 1
LionTamer skrev:Grov spøjst at en hundedyr gearkasse på en Mi16 ikke tog skade, men derimod blev meget nemmere at skifte gear på...
Det var enten Abcon, eller give 18.000 for en ny gearkasse.. så Jeg prøvede produktet for sjov, og i det halve år inden jeg solgt den, fortrød jeg intet...
Det er op til jer selv at finde ud af hvad i skal tro på... Jeg kan jo kun tale af egen erfaring..
kunne det bedre gearskifte ikke skylyes at du måske også havde fået nyt olie på gearkassen?
18.000kr for en ny gearkasse? måske man også bare kunne renovere den gamle, eller finde en hos en ophugger til noget mindre!!
Men hvad.. den flydende værktøjskasse som Henrik talte om virkede så åbentbart for dig..
Jeg skal snart have skiftet toppakning, måske du kender til et produkt der kan gøre det for mig?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
michael 1 skrev:Jeg skal snart have skiftet toppakning, måske du kender til et produkt der kan gøre det for mig?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Du hælder bare noget flydende pakning på motoren. Ca, en tube i olien og een tube i kølevandet, så er alle problemer med din toppakning irrelevante efter et par timers brug
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
skassa
Som Henrik siger er det meget dårligt for dine syncromesser,da det nedsætter fritionen....
Jeg har selv ødelagt syncromesserne i 2stk Impreza gearkasser til jeg fandt ud af et det ikke skal noget som helst frition nedsættende middel i gearkassen..
Når dem som har fået et meget lettere gearskifte siger at de har fået et lettere gearskifte er det ganske rigtig,men DET ER FORDI at Abcon altid siger at man skal fylde Dexron II på som er en automat gearkasse olie,og derfor meget tyndere......(men ikke med så go´smøring ved høj temperatur),så putter man Abcon i for at få olien til at holde til et tryk der modsvarer en alm god gearoile?
Så kunne man ligeså godt have købt noget ordenlig olie fra starten
Jeg har selv ødelagt syncromesserne i 2stk Impreza gearkasser til jeg fandt ud af et det ikke skal noget som helst frition nedsættende middel i gearkassen..
Når dem som har fået et meget lettere gearskifte siger at de har fået et lettere gearskifte er det ganske rigtig,men DET ER FORDI at Abcon altid siger at man skal fylde Dexron II på som er en automat gearkasse olie,og derfor meget tyndere......(men ikke med så go´smøring ved høj temperatur),så putter man Abcon i for at få olien til at holde til et tryk der modsvarer en alm god gearoile?
Så kunne man ligeså godt have købt noget ordenlig olie fra starten