kompressor på 4x4

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#11 Indlæg af hYe »

hmm det skal sku prøves.

Du kan self. gøre hvad du vil, men jeg vil fraråde dig at gøre det, medmindre du selv ser monteringen af det mf2 anlæg.
Du risikere et motorhavari...
Hvis mf2'eren mont. i indsugningsmanifolden, så kommer dieselolien ind lige som benzin normalt vil gøre + hvordan vil du forstøve det? Det vil jo vælte ind.
Problemet er hvis det antændes for tidligt, så risikere du at motoren vil dreje den modsatte vej.
Og da du vil benytte det som et tilskudssystem er motoren jo oppe i omdrejninger når det sker.
Ved ikke om du kan se hvad jeg mener, men på et eller andet tidspunkt vil krumtappen prøve på at dreje 2 i forskellige omdrejnings retninger...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

ja men det vil give en kraftig RØG! er det ikke det dieseltuning går ud på?? MVH. søren
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#13 Indlæg af brunochristensen »

lqs skrev:ja men det vil give en kraftig RØG! er det ikke det dieseltuning går ud på?? MVH. søren


hehe :D
Golf 4 GTI
Makz

#14 Indlæg af Makz »

jeg tror måske også jeg ville slå kold vand i blodet fandt lige dette på http://auto.howstuffworks.com/diesel1.htm
A diesel engine takes in just air, compresses it and then injects fuel into the compressed air. The heat of the compressed air lights the fuel spontaneously.
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#15 Indlæg af brunochristensen »

er der så ingen der ved et firma da sælger noget jeg kan bruge... for jeg KAN bare ikke finde en pumpe der kan give nok....

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Julle
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 05 dec 2003, 08:32
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

#16 Indlæg af Julle »

http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=frame

Her er en svensker der har monteret både kompresor og turbo på hans manta
Med Venlig hilsen
Julle
Makz

#17 Indlæg af Makz »

Og det skulle hjælpe hvordan, den køre jo ikk på diesel!!
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#18 Indlæg af Mads B (dk) »

brunochristensen skrev:er der så ingen der ved et firma da sælger noget jeg kan bruge... for jeg KAN bare ikke finde en pumpe der kan give nok....

MVH Bruno


Hvad er nok ?
Billede
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#19 Indlæg af brunochristensen »

den kan jo kun give nog til den standart turbo ville gerne have en der var noget større på men så giver den for lidt...

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#20 Indlæg af Mads B (dk) »

Er det ikke bare at finde en fra en 4 cyl. Bil/Båd som har omkring de HK du sigter efter ?.... hvor mange HK vil du have ?
Billede
Besvar