Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja som overskrift har turbomotor fået starlet til at køre med edis.Det kører perfekt.Den laver 370.7 hk ved 1,2 bar.Så det er bare komme ud til ophugger og skralde en gammel ford.
Undskyld, men hvad er det for en motor du har bygger der (hvad består den af) - der har så mange hk ved et forholdsvis lavt tryk
Kører selv i en Cosworth 2wd med 1,2 bar i tryk - og den har ikke mere end ca 300 hk - så er vil gerne vide hvad der skal til for at få flere hk
søren det er ret enkelt hvad der skal til på vores gamle cossi maskiner. der skal en højre kompression til. hvis jeg får bygget min som jeg vil ha´den så får den ca 9:1 . BD 10 knaster. rs500 ic GT28turbo. K&N gr.A cone. 3 tommer mongoose uds. og en ny motorstyring og så 1.2-1.3 i ladetryk og ca 300 hk og et vildt moment. men det koster lidt guld, og den er jo ikke på plader endnu... men man skal vel drømme
men det er sikkert compressionen du skal kikke mest på.
Det er en 4agze blok og stempler med 20v topstykke.Alt er standart,men med en MEGET stor turbo.Der er rene fra turbomotor.dk der har bygget den. Hehe den trækker squ for vildt.Den laver hjulspin i 3 gear ved 120 km/t med slicks.