Manlger mine HK...
Redaktør: Moderatorer
- myg tuning
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
- Geografisk sted: nordjylland
- myg tuning
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
- Geografisk sted: nordjylland
- myg tuning
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
- Geografisk sted: nordjylland
-
havnerenn
Hej drenge...
Jeg tror ikke folk har kigget ordentligt på rullefeldt attesten... Og nu kan jeg ikke engang komme ind og se den igen (noget fejl på server noget). De 172hk er godt nok på motoren. På hjulene stod der så vidt jeg huster 102 kw mener jeg det var.
Jeg har engang været med til at måle en saab der mistede 45hk i transmisionen... Min egen mister mellem 28 og 35 hk afhængig af gearolie temperatur. Noget af det mindste jeg har målt er på 20hk. Det var en BMw og det samme på en gammel 1,3 golf 2. Typisk når det er tryk motorer er gearkasserne kraftigere for at de kan klare momentet. Det koster altså lidt i den anden ende.
v/h christian
Jeg tror ikke folk har kigget ordentligt på rullefeldt attesten... Og nu kan jeg ikke engang komme ind og se den igen (noget fejl på server noget). De 172hk er godt nok på motoren. På hjulene stod der så vidt jeg huster 102 kw mener jeg det var.
Jeg har engang været med til at måle en saab der mistede 45hk i transmisionen... Min egen mister mellem 28 og 35 hk afhængig af gearolie temperatur. Noget af det mindste jeg har målt er på 20hk. Det var en BMw og det samme på en gammel 1,3 golf 2. Typisk når det er tryk motorer er gearkasserne kraftigere for at de kan klare momentet. Det koster altså lidt i den anden ende.
v/h christian
- myg tuning
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
- Geografisk sted: nordjylland
har nu forstet set malingen og hvis man ligger marke til den km i timen der star.. 169 et eller andet, stemmer det ikke over med hk, for der er den sorte streg pa 200... og det er dit max hojde pa stregen og det er det, der taller.... sa jeg ville sige den har ca 200 hk og 255 i nm... max hk ved 5500 omdr..... er i andre ikke med mig....
alle vil have en 2ér..
- myg tuning
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
- Geografisk sted: nordjylland
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Du ved jo godt at jeg ikke er enig Søren... Gider nu ikke diskuterer det nu igen.
Det tab du måler på transmisionen på et rullefeldt kan aldrig være anderledes med to forskellige motorer og samme transmision, dæk osv....
DOG har omdrejningerne på gearkassen og hjulene betydning for tabet. Hvis din ford tager flere omdr. nu vil den helt sikkert også vise større tab.
Ved 0 omdr har den selvfølgeligt intet tab.
Ved 5000 omdr har den et betydeligt tab.
Ved 8000 omdr har den et væsentligt højre tab!
Alt logik siger mig at hvis man oven i måler den i 5 gear vil tabet stige yderligere. Du måler din i 5. samt omdr er øget betragteligt Søren...
Ja... Nu er vi måske af lige vel igang?
(Husk lige på at det tab i får oplyst som regel (altid) er der for motoren yder mest)
v/h christian
Det tab du måler på transmisionen på et rullefeldt kan aldrig være anderledes med to forskellige motorer og samme transmision, dæk osv....
DOG har omdrejningerne på gearkassen og hjulene betydning for tabet. Hvis din ford tager flere omdr. nu vil den helt sikkert også vise større tab.
Ved 0 omdr har den selvfølgeligt intet tab.
Ved 5000 omdr har den et betydeligt tab.
Ved 8000 omdr har den et væsentligt højre tab!
Alt logik siger mig at hvis man oven i måler den i 5 gear vil tabet stige yderligere. Du måler din i 5. samt omdr er øget betragteligt Søren...
Ja... Nu er vi måske af lige vel igang?
(Husk lige på at det tab i får oplyst som regel (altid) er der for motoren yder mest)
v/h christian